Ik heb een 4 jarige Arabische merrie, zij is eigenlijk van de duuvel niet bang, maar kan soms wel wat heet zijn en het plan om haar ooit te laten inspannen was al vrij snel na aankoop gedaan.
Het paard is in eigendom van m'n zusje en mijzelf en ook mijn moeder doet haar 1x per week verzorgen. Daarom leek het ons leuk om haar voor de kar te hebben zodat we bijvoorbeeld op een mooie zondagmiddag een leuke rondje kunnen mennen met z'n drieën

Nu heeft Djunnah helaas een vervelende bouw wbt een goed passend zadel vinden, dus vandaar dat wij wbt gebruik onze horizon wat aan het verbreden zijn en er sterk aan zitten te denken om haar van de zomer nog te laten inspannen. Alleen hoe begin je er aan, ik heb ooit in een ver verleden op ruiterkamp eens gemend en vorig jaar eens met de shet van een kennis en dat voelde erg onhandig aan

Eigenlijk niet echt een super combinatie dus: groen paard, groene menners (als je dat al zo kan noemen) dus prof. hulp is wel verstandig, maar waar vind ik die?
Welke voorbereidingen kunnen we treffen? We zijn sinds kort verhuisd en hebben nu een roundpen waardoor we de training aan de dubbele longe op gaan pakken, vandaag een begin gemaakt en dit gaat erg fijn, verder hebben we al veel met haar aan de lange lijnen gewerkt, dus echt er achter lopen, zowel in de bak als langs de weg.
Verder loopt ze zo ie zo 2 a 3x per week aan de enkele longe en gaat ze geregeld mee naast de fiets

En nu? Wat adviseren jullie?