[AR] Menhoofdstel op maat laten maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Menhoofdstel op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 00:59

Hoihoi,

Ik vroeg me af.. Is het mogelijk om een menhoofdstel op maat te laten maken? En dan niet een hoofdstel laten aanpassen, maar echt helemaal gemaakt voor mijn pony? :)

Alvast bedankt!

JoyCiej007

Re: Menhoofdstel op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:03

Ja hoor, echte tuigenmakers willen dat best nog wel eens doen. Hou er dan alleen wel rekening mee dat je daar dan ook wel echt voor betaald vaak.
Het lijkt mij echter makkelijker om een zo goed mogelijk passend hoofdstel uit te kiezen, en die dan idd wat te laten aanpassen door een goede tuigenmaker. Maar dat wil je dus niet?

Overigens; Ideal heeft alle onderdelen van tuigen ook los verkrijgbaar in diverse maten. Ook onderdelen van hoofdstellen volgens mij.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:15

Ow, dat maakt verder niet uit :)

Ik wil opzich ook wel een hoofdstel laten aanpassen, maar ik weet niet of dat kan... Ze heeft nu al de kleinste maat en die is nog veel te groot. We hebben er al gaten bij gemaakt, maar zelfs nu past hij niet... Het hoofdstel zit erg slecht en sluit niet aan. Toen ze nog een flinke wintervacht had ging het redelijk, maar nu ze dun in haar vacht zit, is haar hoofdstel weer veel te groot :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:37

Wat voor maat en merk hoofdstel heb je nu dan? Sommige merken vallen ook juist groter of kleiner, en soms is het een kwestie van een ander onderdeel er op zetten of idd iets laten aanpassen.

Heb je misschien een foto? Dan is het wat duidelijker. Misschien is het met een paar simpele aanpassingen wel passend te maken, en hoef je geen heel hoofdstel speciaal te laten maken.

Maar anders zou ik er gewoon eens een goede tuigenmaker bij laten komen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:24

Paul Claessen maakt hoofdstellen helemaal op maat en naar eigen wens.
Een standaard hoofdstel kun je waarschijnlijk bij de meeste tuigmakers wel iets aan laten passen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:54

Kleinste maat, dan denk ik aan mini-mini-shet maat?

Welke heb je nu?

Anders via Amerikaanse ebay kun je wel aan echt kleine maatjes menhoofdstellen komen speciaal voor miniatuur paardjes.