Een aantal mensen hier op bokt zal zich vast nog herrinneren hoe wij een paar maandjes geleden begonnen zijn met parelli grondwerk... hier een kleine impressie van hoe het op moment gaat...
Wow jullie zijn echt een stuk vooruit gegaan! Oefen jij elke dag met je pony? Ik was ook bezig, maar met 1 arm die goed functioneerd is het vrij lastig. (andere gebroken) Als dat weer klaar is maar weer beginnen.
@dieuwetje, als ik met die oefening begin om hem aan te leren, doe ik dat als eerste onine, dus met een touwhalster en leadrope. In het begin draai ik mee (net als bij longeren) maar ik bouw dat af en leer de pony zijn eigen verantwoording te nemen door te blijven lopen totdat ik een verandering vraag, dit kan ook alleen een tempo terug zijn.
@Romanoff, dankjewel, ik oefen zo'n 2 keer per week wat intensiever meestal 15 tot 30 minuten met haar, eigenlijk helemaal niet zoveel dus. Maar parelli is een way of live, ik pas het dus altijd toe, en gewoon bij haar tijd door brengen in de wei en af en toe 2 minuutjes spelen horen daar dus ook bij, evenals het opzadelen en rijden.
super leuk om naar te kijken. herken ook veel van de dingen die je doet. is er iemand die mij nog eens een keer in jip en janneke taal uit wil leggen hoe het nu ook alweer zat met left- brain introverte extrovert etc ik vergeet het gewoon elke keer. weet wel dat die van mij left brain introvert is.
ja jij snapt me. heb het even over geschreven haha. alleen hoe zouden jullie die van mij dan omschrijven. hij is rustig en relaxt maar schiet makkelijk in de stress als je iets niet duidelijk vraagt of iets nieuw of eng is. door het te doen leerd hij wat ik bedoel. is makkelijk in zichzelf gekeerd. als je meerinfo wil hoor ik het wel
als hij rustig en relaxt is, dan is hij op dat moment left brained, maar wanneer hij in de stress schiet is hij right brained. Dat is dus verschillend per moment. En hij is in zichzelf gekeerd, dus een introvert type.