[video] Grondwerken met Sjors

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxmathildex

[video] Grondwerken met Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 22:11

Hier een filmpje over het grondwerken met Sjors samen met Rosa (op bokt roozzie)

Er zitten wat stukjes in waarin je ziet hoe het een poosje geleden was. Nu zijn we bezig met Klassieke Dressuur (rechtrichten) . Wij zijn nu bezig met de eerste stappen daarvan, vooral voorwaarts - neerwaarts. We werken nu ook met kaptoom, wat veel beter gaat. De eigenaresse van Sjors (xDreamerx op bokt) helpt ons heel veel en daar leren we ook super veel van! Bedankt daarvoor ;)
Tips zijn welkom! :)
Laatst bijgewerkt door xxmathildex op 04-05-12 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

roozzie

Re: [video] Grondwerken met Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:22

Jeej filmpje is af:)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:04

Ik denk dat het slimmer is Sjors een tijdje niet echt veel te laten draven, je ziet hem namelijk helemaal niks doen, hij gooit zijn hoofd onwijs omhoog en drukt zijn rug weg, het ziet er niet lekker uit. Zeker aan de kaptoom, lekker in stap bezig blijven, eerst daar ontspanning in krijgen. Nu werk je met hem aan de hand een paar keer per week (?) en dan ga je dit doen, of rijden, voor een groot deel mis je dan het effect wat rechtrichten kan hebben, dat is zonde en zo duurt het alleen maar langer.

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 09:17

ZusJacobs schreef:
Ik denk dat het slimmer is Sjors een tijdje niet echt veel te laten draven, je ziet hem namelijk helemaal niks doen, hij gooit zijn hoofd onwijs omhoog en drukt zijn rug weg, het ziet er niet lekker uit. Zeker aan de kaptoom, lekker in stap bezig blijven, eerst daar ontspanning in krijgen. Nu werk je met hem aan de hand een paar keer per week (?) en dan ga je dit doen, of rijden, voor een groot deel mis je dan het effect wat rechtrichten kan hebben, dat is zonde en zo duurt het alleen maar langer.

Ja die stukjes dat hij zo zn rug wegdrukt hadden we er eigenlijk express ingedaan om te laten zien hoe hij eerst was. Ja, ik snap het, draf doen we meestal ook maar 2 rondjes waarin hij meestal wel zakt met zn hoofd, is hety dan ook erg? Wat bedoel je met het effect missen? Door dat rijden? We rijden niet vast, we hebben het pas heel even gedaan, en alleen met barebackpad even, dus niet dat we hem vast rijden. Maar bedankt voor je tips!

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:56

Leuk filmpje! :j
Ik vind Sjors zo leuk :+:

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 12:57

Greek schreef:
Leuk filmpje! :j
Ik vind Sjors zo leuk :+:

haha dankjewel.
We moeten nog wel veel oefenen met de ontspanning maaarja, dat duurt even.

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:14

ZusJacobs schreef:

ja dat kan wel, maar we zoeken ook eerst de ontspanning op in stappen met hoofd laag enzo, en dan proberen in draf. We gaan idd ook vooral stappen, maar als hij in draf ook kan ontspannen;)
Ook wat mathilde zei dat er stukjes inzitten hoe hij eerst was met longeren en dat het nu beter gaat :)

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:23

Hee wat leuk! Ik dacht; ben benieuwd wat voor Sjors dat is, is het de mijne :D
Jullie zijn goed bezig dames, echt leuk. Alleen let inderdaad op dat je hem alleen laat draven als het effect heeft, niet draven om gewoon te draven. Lekker bezig blijven in stap, daar begint het te komen allemaal, en kijk maar of hij kleine stukjes kan draven met ontspanning, maar als dat niet zo is (op de stukjes in het filmpje dus) dan gewoon weer verder werken in stap. Die freestyle stukjes zijn ook leuk!
Ik zie Mathilde in ieder geval van de week weer :)

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 13:31

xDreamerx schreef:
Jullie zijn goed bezig dames, echt leuk. Alleen let inderdaad op dat je hem alleen laat draven als het effect heeft, niet draven om gewoon te draven. Lekker bezig blijven in stap, daar begint het te komen allemaal, en kijk maar of hij kleine stukjes kan draven met ontspanning, maar als dat niet zo is (op de stukjes in het filmpje dus) dan gewoon weer verder werken in stap. Die freestyle stukjes zijn ook leuk!

Haha dankje Anne ! Leuk om te horen :o
Ja inderdaad, we deden ook maar heel kort draf en goed belonen als hij daarin ontspande.
Maakt het freestylen niet uit, dat het langer duurt voor hij helemaal rechtgericht is?
Ja, ben jij er dinsdag? Ik ben er dan rond 2 uur ;)

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:36

nicee dil!

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:03

xDreamerx schreef:

Anne ja dat klopt, alleen vrijdag weer geprobeer en deed hij in stap zn hoofd de hele tijd laag dus toen ff in draf, en dat ging ook goed, uit dit filmpje zijn gewoon wat oudere beelden haha :p
Maarja we maken ook wel een filmpje als jij met m aan t werk bent ;)

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:12

roozzie schreef:
Anne ja dat klopt, alleen vrijdag weer geprobeer en deed hij in stap zn hoofd de hele tijd laag dus toen ff in draf, en dat ging ook goed, uit dit filmpje zijn gewoon wat oudere beelden haha :p

Ah oke, ik snap het.

Die andere filmpjes op jullie kanaal zijn trouwens ook echt geweldig haha, die kende ik nog niet :D

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:31

xDreamerx schreef:
Ah oke, ik snap het.

Die andere filmpjes op jullie kanaal zijn trouwens ook echt geweldig haha, die kende ik nog niet :D

Oke, haha.
Haha vind je? Haha okee tnx! :)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:42

AWH. sjorsje weer! ♥ hij is echt geweldig!
Ik ben ut wel eens met die tips die gegeven worden, kun je echt wat mee doen! :D

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:43

iloveyellow schreef:
AWH. sjorsje weer! ♥ hij is echt geweldig!
Ik ben ut wel eens met die tips die gegeven worden, kun je echt wat mee doen! :D

haha ja snap ik maar moet je de rest ook ff lezen;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:23

Leuk filmpje!
Ga mee met de rest hierboven. Wel een leuk beesie zeg!

Met welk programma heb je dit filmpje zo gemaakt? :)
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 06-05-12 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

eleni_vdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:27

hij gooit zijn hoofd wel erg omhoog, en probeer bij longeren meer op je plek te blijven staan dan krijg je ook wat meer stelling naar binnen. :) suc6 !

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:37

eleni_vdh schreef:
hij gooit zijn hoofd wel erg omhoog, en probeer bij longeren meer op je plek te blijven staan dan krijg je ook wat meer stelling naar binnen. :) suc6 !

Herhaling: oudere beelden, ja klopt, daar zijn we nu ook erg mee bezig hem in kleinere volte te laten lopen ;)

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:43

Romanoff schreef:
Leuk filmpje!
Ga mee met de rest hierboven. Wel een leuk beesie zeg!

Met welk programma heb je dit filmpje zo gemaakt? :)

haha dankjewel, ja inderdaad we gaan zeker wat doen met de tips!

met pinnacle studio 12 ;)

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:55

Sjors ziet er nog steeds goed uit! Rijden jullie ook al buiten met Sjors? Het bos vond die hier super! Ik heb Sjors 5 jaar gehad en wat missen we die doerak nog, daarom onwijs leuk om te zien dat het goed met hem gaat. Beter plekje had die geloof ik niet kunnen krijgen. Ben benieuwd hoe die nu loopt dus snel weer filmpje maken!!

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 14:44

_inge_ schreef:
Sjors ziet er nog steeds goed uit! Rijden jullie ook al buiten met Sjors? Het bos vond die hier super! Ik heb Sjors 5 jaar gehad en wat missen we die doerak nog, daarom onwijs leuk om te zien dat het goed met hem gaat. Beter plekje had die geloof ik niet kunnen krijgen. Ben benieuwd hoe die nu loopt dus snel weer filmpje maken!!

Hee! Nee, we rijden nog niet buiten, we moeten met de trailer om in het bos te komen, stappend is het anders wel driekwartier. Maar misschien gaan we dat nog wel doen :D Ah dankjewel! Ja zullen we doen, kun je beetje zien hoe het met hem gaat ;)