Problemen met voetje geven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mudi

Problemen met voetje geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:04

Met mijn verzorgshetlanders ben ik begonnen met grondwerk om uiteindelijk VD te gaan doen. Ik ben nu begonnen met voetje geven. Bij de ene shetlander gaat dit goed! Als ik bij de andere shetlander zachtjes met de zweep tegen het been aan tik trapt hij naar de zweep zowel voor als achter. Ik wil niet dat hij denkt dat hij naar de zweep moet trappen als ik voet zeg. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Magrathea

Re: Problemen met voetje geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:06

Om te beginnen, het ongewenste gedrag negeren. Kan hij bij het hoefjes uitkrabben wel normaal voetje geven?

mudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:14

Ja bij het uitkrabben geeft hij normaal een voetje.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:17

waarom ga je dan überhaupt bezig met een zweepje?
als hij normaal goed z'n voet geeft kan je dat toch vanuit het hoevenkrabben aanleren?
gewoon elke keer als je een voetje vraagt voet zeggen, zodat hij weet dat als je voet zegt dat hij een voetje moet geven. en dan dus je andere hulpen afbouwen totdat hij reageert op alleen het woordje voet

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:32

Gewoon rust er in trainen. Ik ben wel blij dat je een zweep gebruikt! Al die wijs en stemcommando's zijn niet handig ;)

Ga aan de zijkant van je pony staan en gebruik de knop van de zweep op de voorkant tussen knie en koot en geef een beetje druk, dan zou het trappen er beter uit gaan dan wanneer je het gewone deel van je zweep gebruikt :)