Ervaring Bitlooshoofdstel.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CelineZilko

Ervaring Bitlooshoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:23

Hallo bokkers,
Ik rijd nu al een paar maanden met mijn paard bitloos vooral met mijn touwhalster omdat ik nog geen echt bitloos hoofdstel heb. Nu ben ik benieuwt wat voor bitloos hoofdstel jullie mij aan raden? het liefst niet een super duur hoofdstel! Ik dacht zelf aan een bosal hebben jullie daar ervaring mee? ik hoop dat jullie mij wat informatie of eigen ervaring kunnen geven over wat voor bitloos hoofdstel je zou aanraden. Ik heb hier nog nietecht een topic over gevonden, of ik moet niet goed hebben gekeken?
Groetjes!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ervaring Bitlooshoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:30

Ik heb hier 2 sidepulls van barefoot liggen (voor 2 verschillende paarden). Ben er super tevreden over! De barefoot amber is een echte aanrader, fijn om met vast contact mee te rijden, en als je een poosje op bit wilt rijden kan je het hoofdstel daar ook nog voor gebruiken.
Ze hebben ook engelse modelen, zelf rijd ik western dus ga ik liever voor iets stoers met een mooie tassel etc. eraan.

Een bosal zou ik niet doen, tenzij je western rijd en je instructeur je die aanraad.

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:40

Gypsy schreef:
Ik heb hier 2 sidepulls van barefoot liggen (voor 2 verschillende paarden). Ben er super tevreden over! De barefoot amber is een echte aanrader, fijn om met vast contact mee te rijden, en als je een poosje op bit wilt rijden kan je het hoofdstel daar ook nog voor gebruiken.
Ze hebben ook engelse modelen, zelf rijd ik western dus ga ik liever voor iets stoers met een mooie tassel etc. eraan.

Een bosal zou ik niet doen, tenzij je western rijd en je instructeur je die aanraad.

Ik rijd vooral buiten en gewoon reactreatief mijn paard is erg gevoelig iets strengs heb ik dus niet echt nodig, de barefoot amber lijkt me wel wat ga nu even op internet nog wat info daar over zoeken!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:17

Dan is dat best een leuk hoofdstel, het ziet er leuk en vrolijk uit. :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:04

Een bosal is best scherp. Ik vind de Barefoot amber ook mooi, of hij degelijk is weet ik niet want heb er verder geen ervaring mee. Heb zelf gewoon een merkloos bitloos hoofdstel.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:53

Het enigste wat er ooit mee gebeurd is, is dat er een klipje kapot ging. Tja nogal logisch als er een trekpaard (ja modena) op de teugel gaat staan en dan haar hoofd omhoog gooit... En wat slijtage aan de teugels, door erop te gaan staan dus. Verder nog prima in orde.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:52

Het is een beetje afhankelijk wat voor paard je hebt, welk hoofdstel het beste bij je paard past. Dit heeft te maken met de drukpunten op het hoofd en de teugelvoering en de materialen van het hoofdstel. Op dit moment rij je met een halster, waarschijnijk zou een sidepull zijn werk prima doen bij je paard.
Wil je meer weten PB me dan, of je kunt alvast kijken op de site in het onderschrift.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:58

Ik heb een bitloze sidepull van F.R.A. Een heel fijn bruin hoofdstel. Sluit goed mooi aan, vindt dat je een erg fijn contact met het paard hebt.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:52

Ik denk dat ik er eentje heb van http://www.ruitersportshop.com/. Ik heb mijn hoofdstel van Marktplaats en lijkt er precies op. het is een heel fijn hoofdstelletje, paard hoefde er niet eens aan te wennen, zeker een aanrader!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:59

Ik heb een barefoot walnut (kaakgekruist) omdat deze het dichtst aanleunt bij mijn hoofdstel met bit en mijn rijstijl (constant contact, dressuurmatig proberen rond te rijden). Mijn merrie loopt er 100x meer ontspannen op en gaat niet meer in protest sinds ik zonder bit rij, waardoor ik nu weer tijd heb om heerlijk te genieten met mijn paard ipv altijd in gevecht te zijn :) .