[AR] Demonstraties in Benningbroek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy_tessa

Demonstraties in Benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 23:38

Een tijd geleden werd ik opgebeld met de vraag of ik met onze pony's demonstraties wilden verzorgen tussen de verschillende rubrieken op de tuigpaardendag in Benningbroek. Het leek ons leuk om te doen, dus waarom niet :j
De vraag was om verschillende langspannen in te spannen.

Van te voren hebben we veel geoefend, want met zoveel pony's voor elkaar moet het wel goed gaan, zeker op vreemd terrein.
We vonden het leuk om bandages en oornetjes te gebruiken, dat maakt alles net wat meer één geheel zeker omdat we met verschillende kleuren pony's rijden. Aangezien bandages en oornetjes niet zomaar in de mini maatjes te koop zijn moest alles van te voren op maat genaaid worden. Ook het schoonmaken was nog een heel werk met 7 tuigen, 10 paar leidsels, een marathonwagen, verschillende voorzwengen en 7 pony's.

Na alle voorbereidingen was gister de dag. We reden om 12:30 van huis weg en uiteindelijk waren we 's avonds om 23:15 weer op stal. Een lange dag dus, maar wel een zeer leuke en gezellige dag!

Kijk en beleef de dag met ons mee:
(helaas is de kwaliteit van de foto's niet geweldig, sorry daarvoor!)

We begonnen met een 7-span opgebouwd uit drie tweespannen en daarvoor nog één pony.
Afbeelding

Het losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Helaas geen foto's van de demonstratie zelf, er was wel een fotograaf aanwezig, dus mogelijk krijgen we nog mooie foto's.
De demonstratie verliep goed, maar de pony's waren erg fanatiek dus had mijn handen er vol aan.

Op naar de volgende demonstratie, meteen de langste aanspanning van vandaag. Doordat het middelste span erg fanatiek was tijdens de eerste ronde toch besloten deze pony's achterop te zetten in het langspan wat zorgde voor nog meer werk om alle leidselsleutels, leidselogen en alle leidsels op de juiste pony's te krijgen. Aangezien we geen twee wagens mee konden nemen staat er een tweespan achterop omdat de marathonwagen te zwaar is om door één pony te laten trekken.

Instappen en de leidsels goed afstellen in mijn hand
Afbeelding

Buiten losrijden:
Afbeelding

Ook hier helaas geen foto's van de demonstratie. De pony's waren nog flink voorwaarts, maar goed te sturen en het span liep echt lekker!

Ik denk dat jullie je enigzins kunnen voorstellen hoeveel troep we bij ons hadden, hier een kleine indruk van de puinhoop al staan er nu maar 4 pony's klaar voor het vierspan:
Afbeelding

Om ook wat anders te laten zien zouden we een marathonparcoursje rijden met het vierspan. Het wedstrijdspan ingespannen en wat was het lekker om opeens maar 4 leidsels in je handen te hebben in plaats van 12. Het parcours werd opgebouwd met pionnen omdat marathonhindernissen te veel tijd kostten. Op het filmpje zie je ons eerst rustig het parcours verkennen en daarna gaat het gas open.

Wachten tot beide grooms weer op de wagen staan na het opstellen:
Afbeelding

En dan nog één rondje vol gas:
Afbeelding

Tot slot de laatste demonstratie met een 5-span waarbij achter een tweespan en voor drie pony's naast elkaar.
(sorry de kwaliteit van de foto's is erg slecht)

Zijn het er nou vier of vijf ;)
Afbeelding

Het zijn er toch echt vijf:
Afbeelding

We zijn tussen de demonstraties door continue bezig geweest met het omwisselen van tuigen, de juiste leidselsleutels en leidselogen bij de juiste pony's indraaien en natuurlijk het wisselen van leidsels bij de verschillende aanspanningen, daar ging toch meer tijd in zitten dan gedacht. Uiteindelijk is alles vloeiend verlopen en was het een zeer geslaagde dag :)

Ik wil Lisa en Yvonne ontzettend bedanken voor de gezelligheid en het harde werken en ook de organisatie had alles super geregeld!

We zijn benieuwd wat jullie er van vinden, dus een berichtje zou leuk zijn :)

Jenkins

Re: Demonstraties in Benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:44

Ik vind het maar knap :D Heb me handenvol aan 1 pony haha

Die trailer met die tuigkastjes aan de zijkant zag ik vorige week zondag rijden op de snelweg :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:50

Leuk! :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 06:20

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik word al moe als ik aan alle organisatie denk om dit voor elkaar te boksen. Complimenten. *\o/*

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 08:25

@ Jenkins, dankjewel! Het zou goed kunnen dat je ons zag rijden, we hebben vorige week dressuur gestart in Heiloo.
@ Anne_GTI, dankjewel!
@ Janouk, we hadden gister allemaal ook wel een dag nodig om bij te komen, maar het was wel ontzettend leuk :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:38

Wat ontzettend leuk dat je dit gedaan hebt! Je zult wel allemaal reuze leuke reacties erop gehad hebben denk ik (wat waren je punten vorige week in Heiloo? )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:42

Gaaf, gaaf, gaaf!
Had heel graag willen komen kijken, maar bedacht me 's avonds laat dat het zaterdag was.....

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:35

@ Ipsilonka, had met Maistro 182 en 177, Obelix 170 en tweede proef afgegroet weet niet wat er aan de hand was maar hij was compleet over de zeik. Jij startte ook toch, wat waren jou punten?
@ Ciska, jammer, ach misschien komt er nog wel een volgende keer

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:19

Ik had 181 & 180. Niet echt terecht (als in teveel punten) Det liep met haar tong over t bit, zo scheef mogelijk. Heb er maar wat van gemaakt en t viel mee dus deze keer :D

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:37

Wat gaaf! :D

Je zult vast je handen vol hebben met 12 leidsels.:')

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 16:35

Het zag er echt super gaaf uit. Ik heb ook veel positieve reacties gehoord.
Foto`s staan al op de site van foto veenstra en ook op de site van rijk van vulpen.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:37

Dankjulliewel :)
Ik heb de foto's van Foto Veenstra gevonden, leuke foto's maar wat is dat ontzettend duur zeg om een digitaal bestand te bestellen, ben toch blij dat we dan zelf wat foto's hebben gemaakt als is de kwaliteit slecht.
Staat de foto's bij Rijk van Vulpen ook al op de site? Ik heb ze nog niet kunnen vinden.

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:46

De foto`s van Veenstra zijn inderdaad duur, maar wel altijd erg mooi.
Via de site van het showpaard kan je de foto`s van Rijk van Vulpen vinden,
volgens mij staan er een paar tussen van jullie, ze zijn alleen niet zo netjes
uitgezocht als op de site van Veenstra dus je moet ze allemaal maar doorworstelen.
Wat had je een lekker plekje gekregen om in te spannen, wij stonden lekker in die
ijskoude rotwind.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:40

Dankjewel, ja wel stonden echt super de luxe, anders was het heel vervelend geweest want we zijn echt 6 uur aan een stuk bezig geweest met alles omspannen, rijden en weer omspannen. Was echt super dat we naar binnen mochten.
Ik heb verder helemaal niks meegekregen van de tuigpaarden doordat we zo achteraf stonden. Heb jij zelf meegedaan? Hoe ging het?

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:03

Zelf reed ik damesnummer 2-wielig dat heb ik gewonnen en
ook nog het schoonste geheel gekregen kon dus niet beter.
Wij zijn bij elkaar 5 keer de baan ingeweest. Ook de burgemeester heeft
met een van de paarden gereden hij werd tweede omdat hij de zweep niet vasthad
het paard liep wel het best.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:06

Geweldig stel pony's heb je :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:06

Geweldig zeg, superknap vind ik het!! +:)+

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:49

Jeetje,geweldig zeg. Meis,ik heb respect voor je,heb je ongetwijfeld een flinke klus aan gehad. Vraag me af,heb jij zulke grote handen om zoveel leidsels vast te kunnen houden? :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:31

Dat is wel een bijzondere en uitgebreide demonstratie, lekker veelzijdig!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:19

Ziet er echt gaaf uit!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:06

wat bijzonder en wat ziet het er fijn uit allemaal, zijn alle pony's ook van jezelf of zijn er 'leen'spannen bij?

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 11:06

Dankjulliewel :)
@ Faruba, haha valt volgens mij wel mee hoe groot mijn handen zijn, had voor de voorste pony's wel dunne touwen als leidsels gebruikt.
@ Nathalie, alle pony's zijn van ons zelf, ik zou zoiets ook niet zo snel met vreemde pony's doen

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:31

Super gaaf! Lijkt me inderdaad knap lastig om 7 pony's in je hand te houden, haha. Echt super stoer! :D