ik vroeg mij af of er mensen waren die de DVD's van Mario Luraschi kennen, en of deze de moeite zijn om aan te schaffen. Wordt er in die DVD's voornamelijk uitgelegd hoe je bepaalde trucjes aanleert? of wordt er ook wat aandacht besteed aan de algemene omgang met het paard? En worden die trucjes echt duidelijk stap voor stap aangeleerd niet? Kortom, bevat de DVD voldoende materiaal om zelf met, weliswaar kleine dingetjes, aan de slag te gaan?
Ik ken hem niet, zal er even een zoektocht via Google op los laten...
gillian
Geplaatst: 30-04-12 21:11
Ik heb een dvd van Mario Luraschi. Moet eerlijk zeggen dat ik er geen klap van versta, is nl Frans, dus over uitleg enzo weet ik niet wat ie zegt. Ik vind het wel een mooie dvd om te kijken. Heeft ie meerdere dvd's dat jij weet, ook Engels talig of ondertiteld?
Cassidy
Geplaatst: 30-04-12 21:20
Wat ik op de filmpjes op Youtube zie is trick riding. Hoef je echt geen DVD voor aan te schaffen, neem eens contact op met de Future Guys, of als je in Belgie woont, met de Thunder Guys? Met kleine dingetjes op het gebied van trick riding aan de slag te gaan impliceert een goede basis. En die hoef je niet perse bij Lurashi te vinden...
Brittneyx
Geplaatst: 30-04-12 21:22
Cassidy schreef:
Ik ken hem niet, zal er even een zoektocht via Google op los laten...
mario luraschi is de man die de meeste paarden uit paardenfilms opgeleerd heeft
Zover was ik inmiddels ook. Maar ik vraag me af of je als gewoon ruiter wat hebt aan het niveau van Lurashi...er zijn zoveel dingen waar je in de basis aan moet werken dat steigeren, door brandende hoepels springen of liggen nog even niet aan de orde zijn....
Brittneyx
Geplaatst: 30-04-12 21:46
ach sorry ik denk ook niet dat je als een gewone ruiter je paard door hoepels kan laten springen hier zit heel veel tijd in
anyw1
Geplaatst: 03-06-12 14:32
Hoi,
ik heb de DVD van Mario: 'mes chevaux magiques'. Fantastisch om te zien en je door te laten inspireren, maar concreet bruikbaar om zelf aan de slag te gaan? Nee, totaal niet. Je kunt zijn DVD bestellen op zijn website. Is wel de moeite waard hoor, maar als je tips en trucs wilt kun je beter naar het boek "Vrijheidsdressuur" van Mirjam Nieuwe Weme kijken.