Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brendaaaa schreef:Met mijn vorige pony heb ik ook gemend,dus heb wel ervaring opgedaan. Daarnaast heb ik een stalgenoot die nog langer ment, die helpt me ook geregeld. Daar ligt het probleem niet echt.
Het beleren voor de kar heb ik nog niet eerder gedaan, maar heb er inmiddels zoveel over gelezen en films bekeken dat ik daar wel uitkom denk ik. Natuurlijk zou ik heel graag een meninstructeur inhuren die me elke week komt helpen, maar dat is gewoon onbetaalbaar in deze regio.
Een ongebroken trens zou wellicht wat kunnen zijn, maar ik vraag me af wat het verschil dan zou moeten zijn tussen hulpen achter je pony geven of erop. Het enige wat onbreekt zijn je zit en je benen, maar die ondervang je niet met je bit lijkt me?
janouk schreef:Je zit vlakbij stal De Ronde. I betaal vi\oor menlessen niet meer dan voor dressuurles onder h\et zadel. beter een paar keer goed les, dan dat het fout gaat in het begin, want dan lukt het misschien helemaal niet meer.
capopjekop schreef:Dat zeg ik ook nergens. Ik had het over een instructeur die ervaring heeft met het beleren van paarden voor de wagen. Die weet waarschijnlijk beter hoe hij moet reageren op een angstig paard, aangezien je zelf al zegt dat je zelf geen ervaring met het beleren hebt. Ik doe zelf altijd het voorbereidende werk, maar het voor de wagen zetten doe ik de eerste paar keer met instructeur. Mocht er iets verkeerd gaan dan weet hij beter dan ik hoe het goed op te lossen.