Alvast bedankt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daantjee12 schreef:Bij elk stapje, ookal is het maar 1 stapje, goed belonen. Als ze merkt dat het goed is en er dus voor beloond wordt gaat ze het misschien wat leuker vinden en blijft ze doorzetten. Misschien ook wat strenger zijn.
Cchanny schreef:Als ze echt zo moddervet zijn.
Heeft ze misschien gewoon moeite met galopperen door het gewicht.. En moet ze eerst nog meer gewicht kwijtraken door haar meer te laten bewegen, en niet zo zeer om der in galop te willen hebben, maar lekker wandelen en draven.
Galopperen verleer je niet zo maar, vooral omdat het een natuurlijke gang van het paard is.
RenWaBl schreef:Is ze niet te stijf om te galopperen?Omdat ze al zo lang niks heeft gedaan?
Ik zou proberen om ze dan eerst in de stap en draf losser en soepeler te maken en vervolgens telkens kleine stukjes galopperen en heel erg goed belonen als ze een stukje galopperen.
Daantjee12 schreef:Bij elk stapje, ookal is het maar 1 stapje, goed belonen. Als ze merkt dat het goed is en er dus voor beloond wordt gaat ze het misschien wat leuker vinden en blijft ze doorzetten. Misschien ook wat strenger zijn.
Heeft ze in die 4 jaar op stal gestaan of in het weiland? Neem aan dat ze het dan echt niet verleerd is..
Tammy_ schreef:3 weken is nog niks, mijn paard kon na een maand of 8 pas een half rondje door de bak galopperen (sprong om met de achterbenen).
geef het een beetje tijd en probeer nog niet te veel aan de galop te denken. Probeer de dames meer spieren te laten opbouwen door balkjes te lopen in stap en draf, veel overgangen maken en meerdere dagen in de week te werken.
Hoe groot is de cirkel waar jullie op longeren? het kan zijn dat ze door onbalans en onbespiering niet aan kan galopperen op een te kleine cirkel, en misschien is de onbalans ook de reden waarom de andere haf te hard gaat. hoe zit het met het eten? Hafjes zijn toch vaak snel dik, misschien voert de school ze te veel/verkeerd waardoor ze geen gewicht kwijtraken?
Jitske schreef:linky1997 schreef:Na 3 weken stappen en draven dacht ik dat ze wel zou kunnen galopperen niet?
Zoals ik in mijn eerste post schreef: nu na 4 maanden heb ik een paard wat linksom netjes galoppeert. Maar rechtsom mist ze nog steeds kracht. Na 3 weken stappen en draven ben je er dus nog laaaaaaang niet