[AR] Mennen met kimblewick?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Mennen met kimblewick?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 14:55

Hallo,

Voor mijn welsh ponytje van 1.20 ben ik aan het rondkijken voor een bitje om mee te mennen. Heeft iemand hier ervaring met het mennen met een kimblewick bitje?

Gr

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:57

_maaike_D

Re: Mennen met kimblewick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:43

Ik rij mijn draver aangespannen met een kimblewick.
Wel met de sleuven.
Ze had veel moeite met het accepteren van de hefboom van bijvoorbeeld een liverpoolstang, en
op een trensje voor de wagen drukt ze haar onderhals en rug er uit en gaat lekker aan de wandel...

Heb er wel 1 met een tongboog.
Paard accepteerd het heel goed.
Heb al meerdere bitten 'geprobeerd' en de loop der tijd en deze bevalt het beste

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:51

Ja ik bedoelde inderdaad met de sleuven. Punt waar ik dus inderdaad beetje mee zat is dat ik een trensje voor de wagen net iets te soft vind, maar hij heeft wel gewoon een gevoelig klein bekkie dus een liverpool leek me dan weer wat overdreven. Zeker als je deze toch op 1 van de hoogste sleuven doet steekt er nog zo'n groot gedeelte uit en dat vind ik (eerlijk is eerlijk het oog wil ook wat :o ) er wat raar uit zien. Dit bit leek me dus een goede optie, punt is alleen dat de variant van het materiaal wat ik wil erg duur is dus ik ten eerste wel benieuwd was of dit bit uberhaubt regelmatig gebruikt werd in de mensport en hoe het beviel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:00

HAR-->AR

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:59

Dat kan heb er meerdere gezien die er mee rijden en er zelf ook wel eens over gedacht om er 1 aan te schaffen.