Mijn doel was een goede menpony te vinden, aangezien ik door medische redenen nooit meer kan paardrijden.
Samen met mijn beste vriendin bezichten we een New Forestfokker. Hij had zo'n 70 pony's staan om uit te kiezen.
"Kies maar uit wat je leuk vind, dan brengen we ze voor je voor". Lopend door de stal viel mijn oog op een pony in een kleine donkere box, gehuld in een veel te grote jute deken.
Ik keek naar mijn vriendin en knikte bevestigend: Dit is e'm !
Na eerst een aantal ander pony's bekeken te hebben wilde ik 'de-dit-is-em' ook nog zien lopen.
Dat was kort en krachtig: WAUW !! De keuze was gemaakt.
HOPPENHOF'S JOEY wordt van mij!!
Een jaar later... Wat gaat de tijd snel. Een jaar van bloed, zweet en tranen om elkaar beter te leren kennen.
Niet zomaar een pony, maar uiteindelijk mijn beste maatje geworden.
Geen dag spijt van de sprong om deze geweldige pony aan te schaffen.
We zijn een jaar verder, de balans kan worden opgemaakt. Nog veel mooie jaren liggen in het verschiet. Kom maar op, we gaan er wat van maken !!
Het duurt een jaar lang om een combi te vormen, zeg ik altijd. Dat is ons gelukt !!
In de begintijd dat Joey er net was, was een tijd met een gefrusteerd paardje. Doordat Joey lang schouwhengst is geweest, was het veel bijten, aanvallen en geen respect voor mijn persoonlijke ruimte.
Na alles geprobeerd te hebben, ging de knop om en gingen we terug naar de basis. Basis om elkaar beter te leren kennen. We begonnen met grondwerken.
In de tussentijd is Joey beleerd voor de wagen bij een proffesionele menner: Gerard Leyten. Dit ging opzich goed, alleen vond hij naar de sterren kijken mooier dan naar de grond. Nu een jaar later is het kwartje gevallen en hebben we fijne stukken van ontspannenheid tijdens het mennen.
Roepnaam: Joey
Vader: Nieuwmoed's Patrick
Vader vd Moeder: Priory Prickle
Stokmaat: 1,50 (januari 2012)
Geniet mee van mijn geweldige Joey !!
Zijn ontwikkeling in 1 jaar tijd:
1.

2.

Maart 2011 onze kennismaking in je nieuwe thuis.
3.

Het mennen door het jaar heen. Het gaat steeds beter !!
4.

5.

6.

7.

De verschrikkelijke winter, ik kon niets meer met je beginnen. Het wit van je ogen was letterlijk rood van frustraties.
8.

Grondoefeningen
9.

10.

Hoezo, hij is alert op mij !!
11.

Zijn mooie hoofdje
12.

Zijn geweldige gangen
13.

14.

Eindelijk een team: Respect voor elkaar !!
15.

Mijn doel voor het komende jaar is ervaring op te doen met wat onderlinge wedstrijden en het zoeken naar een bijrijdster die hem onder het zadel wil gaan beleren, zodat hij dan met haar off.dressuur wedstrijden onder het zadel kan gaan lopen.