Vd met verzorgpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Preludia

Vd met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:13

Stel ik ga vd doen met mijn verzorgpaard dat ik eens per week rijd, hoe zou ik zo'n "rit" het beste in kunnen richten? Is het verstandig om eerst bijvoorbeeld een half uur tot een uur gewoon te rijden, en vervolgens als afsluiting wat vd te doen? Of zou je vd juist als 'warming up' kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!

MiReRe

Re: Vd met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:18

Dit wil ik even volgen. En misschien een aansluitende vraag stellen: gaat het goed om vd te oefenen met een paard dat je maar 1x per week in handen hebt. En wat als jij die ene keer per week ook de enige bent die het met hem oefent. Gaat dt goed dan, met zo veel tijd tussen de oefeningen. Heeft ieman daar ervaring mee?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:20

Aan de ts: VD is ook belastend en kost energie, ik zou ervoor niet eerst gaan rijden (of in mijn geval mennen) want ik weet 100% zeker dat hij daarna geen energie meer over heeft om actief VD te doen. :P
Als warming up vind ik sommige oefeningen zeker geschikt. :j Denk aan spagaat, buiging, jambette (allemaal rek/strek oefeningen).

MiReRe: Naar mijn mening kan dat, paarden zijn echt goed in dingen onthouden, dus als je bezig bent met iets leren, moet hij waarschijnlijk de week erop nog wel even goed nadenken, maar hij zal het nog wel weten. :j

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:29

Ben het eens met bovenstaande. Volgens mij hangt het ook wel van je paard af. Die van mij werkt en denkt enkel mee als ze bomvol energie zit. Maar ik kan me goed voorstellen dat er paarden zijn die zich net beter kunnen concentreren als het eerste zot eraf is.

Ik doe met die van mij ook niet zo heel vaak VD, ze onthoudt alles perfect hoor.

Vergeten jullie beide wel niet de eigenaar te verwittigen? Zou ik als eigenaar erg fijn vinden!

Preludia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:42

Dank jullie wel, Borisje en Ympi! En natuurlijk zal ik het eerst aan de eigenaresse vragen, ik denk dat ze er in het begin zelfs gewoon bij zal zijn. Ik heb zin om met vd te gaan beginnen, ik ben zo benieuwd of het paard er gevoel voor heeft en het leuk gaat vinden! :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:57

Zéker! Heb het een tijdje gedaan met een vorig verzorgpaard en eerst uitvoerig overlegd met eigenaresse.
Nu even verzorgpaardloos helaas. Overleg voor alles!!

Preludia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:05

MiReRe schreef:
Overleg voor alles!!

Precies, da's wel het minste wat wij gelukkige verzorgers kunnen doen. :)