Ik longeer mijn fjord regelmatig met een dubbele longeerlijn. Ik haal die dan door de middelste ringen van de longeersingel heen, door het bit heen, tussen de benen door en maak hem dan vast aan de onderste ringen van de singel. Mijn fjord gaan dan vaak in draf heel laag met zijn neus over de grond lopen. Is dit goed? En hoe kan ik hem meer naar binnen laten kijken, doe ik dit om met mijn binnenhand kneepjes te geven zodat hij naar binnen kijkt?
Dat hij met zijn neus omlaag gaat is juist goed, dat betekend dat hij ontspant dus ben je goed bezig Let er wel op dat hij dan niet te kort wordt in zijn hals maar zijn hals lang maakt naar voren en naar beneden.
Waarom wil je hem graag naar binnen laten kijken? Doet hij dit van zichzelf niet goed? Hoe oud is hij? Je zou met je binnenhand kneepjes kunnen geven, gewoon zachtjes en vraag hem hiermee naar binnen. Hierin moet je zelf een beetje de juiste manier vinden want je wil niet dat hij juist naar binnen komt met zijn hele lijf.
liefmeisje21
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-12 14:20
@ellabellaah ik wil hem wat meer naar binnen laten kijken omdat hij anders naar buiten kijkt met zijn hoofd. Hij word in mei 4 jaar oud. Ik geef hem verder veel ruimte om zijn hals te laten strekken. hij loopt soms met zijn neus over de grond.
Als hij nog naar buiten kijkt is dat niet zo vreemd gezien zijn leeftijd, hij heeft dan nog moeite met de balans te vinden op een kleine cirkel. Ik zou hier dus niks aan doen en hem lekker laten lopen zoals hij wil, in mijn ogen is hij nu nog te jong om dit te corrigeren.