Borisje schreef:Leuk! Ziet er allemaal best netjes uit!

Alleen inderdaad, dat bokken echt mee oppassen, dat is echt naar jou gericht

Ze mist daar duidelijk een stukje respect voor jou.
Alleen, als ik heel eerlijk ben, vind ik dit nog láng niet demo- of showwaardig.
Bijna alle oefeningen die jullie laten zien worden niet helemaal goed uitgevoerd, en ik
denk niet dat het een slim plan is om dat al aan kinderen (of volwassenen) te laten zien,
dan gaan die dat namelijk op die manier nadoen, en dan gaan er ongelukken gebeuren.

Dus misschien kunnen jullie beter nog aan alle oefeningen werken en perfectioneren, voor jullie
aan shows en demo's beginnen.

Daar wil ik me inderdaad bij aansluiten.
Jullie zijn heel leuk bezig, het is net wel net niet manege waardig als showtje

Je kunt met dit nog echt geen show neerzetten... Dat wil je ook gewoon nog niet
Je moet je publiek kunnen vermaken voor een dikke 15 minuten (gemiddelde van een show) en mensen zijn veeleisend. Dat het niet perfect is maakt niet zo heel veel uit, maar je moet zorgen dat je kunt afwisselen, niet een rondje stappen, een jambette, rondje draven een keer steigeren, maar je moet een complete choreo hebben. Dat is ook de reden dat ik momenteel even geen shows heb staan, ik heb nog ruzie met mn choreo
Voor een goede choreo moet je ook niet alleen kunstjes hebben, maar ook opvulling

Denk goed na over de aankleding en de muziek, wat wil je laten zien, waarom wil je iets laten zien

Het is wel gehaast daarnaast, alles vliegt alle kanten op en er is vrij weinig overzicht in jullie oefeningen

Probeer ook de hulpen VEEL subtieler te maken

Probeer gewoon lekker alles te trainen, rust er in te brengen, je kunt niet binnen een paar maanden goed genoeg zijn voor shows, dat kost jaren
Neem gewoon lekker je tijd, heb plezier met trainen en stel het show geven niet voorop, daar gaat vrijheidsdressuur niet om, daar gaan showstallen om

Vrijheidsdressuur is gewoon lekker samenwerken en samenspelen met je paard, show is gewoon een heel verhaal apart, daar moeten jij en je paard ook lol in hebben.
Dus eerst lekker in eigen bak en bij een kleine manege ofzo, en dan komt dat vanzelf wel