een nieuw team.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

naturalwayx

een nieuw team.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:04

hallo bokkers !,

Ik en mijn vriendin Carolien, bokt ; miss_caroo zijn sinds kort een nieuw team begonnen,
ik ben al verder met vrijheidsdresuur en natural horsemanship maar zij begint er ook meer aan te werken !
Het bokken dat mijn pony doet is nu verbetert, ze draait niet meer dus don't worry :).
Ik hoop dat jullie onze combinatie leuk vinden !

*D

nina023

Re: een nieuw team.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:05

Leuk hoor! :D
wat is jullie doel? willen jullie bijvoorbeeld shows of demonstraties geven in de toekomst?

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:07

anneschr schreef:
Leuk hoor! :D
wat is jullie doel? willen jullie bijvoorbeeld shows of demonstraties geven in de toekomst?

Jaa ! :D

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:08

Leuk gemaakt Samira! :D

anneschr: mijn doel, gwn voor mezelf en mijn paard, is om een betere band met elkaar te krijgen, elkaar beter begrijpen, in natural horsemanship en daarnaast in klassiek dressuur. :)
ik heb nog niet echt gedachtes gehad om shows te geven maar je weet nooit wat de toekomst je bied.

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:11

Als Carolien er klaar voor is gaan we zeker samen shows geven, maar ik nu eerst in mijn eentje met Lady (:

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:58

Ziet er leuk uit hoor :) Probeer er alleen iets meer rust in te krijgen... het ziet er een beetje "zenuwachtig" uit als ik eerlijk ben := Verder inderdaad het bokken ziet er niet lekker uit. Je hebt zelf aangegeven dat ze niet meer draait, maar hoe heb je dit aangeleerd?

Verder práchtige paarden, en wat kan jouw paard ook mooi steigeren :) Hebben jullie al een keertje een demo of show gegeven?

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 06:10

Nista_RX schreef:
Ziet er leuk uit hoor :) Probeer er alleen iets meer rust in te krijgen... het ziet er een beetje "zenuwachtig" uit als ik eerlijk ben := Verder inderdaad het bokken ziet er niet lekker uit. Je hebt zelf aangegeven dat ze niet meer draait, maar hoe heb je dit aangeleerd?

Verder práchtige paarden, en wat kan jouw paard ook mooi steigeren :) Hebben jullie al een keertje een demo of show gegeven?

Bedankt ! Tips zijn altijd welkom hoor haha :)!
Het bokken heb ik geleerd door met mijn zweepje heel zachtjes op de bovekant van der kont te tikken, maar dan ook heel zachtjes uit eindelijk gaf ze een bok en dat heb ik haar beloond, ik kan gewoon met de zweep over de lichaam en ze gebruikt het ook niet tegen me :D, wij samen hebben nog geen demo's of show gegeven omdat me vriendin daar nog niet klaar voor is, binnenkort ga ik wel beginnen met mijn pony :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:58

Leuk! Ziet er allemaal best netjes uit! :j Alleen inderdaad, dat bokken echt mee oppassen, dat is echt naar jou gericht := Ze mist daar duidelijk een stukje respect voor jou.

Alleen, als ik heel eerlijk ben, vind ik dit nog láng niet demo- of showwaardig.
Bijna alle oefeningen die jullie laten zien worden niet helemaal goed uitgevoerd, en ik
denk niet dat het een slim plan is om dat al aan kinderen (of volwassenen) te laten zien,
dan gaan die dat namelijk op die manier nadoen, en dan gaan er ongelukken gebeuren. :)

Dus misschien kunnen jullie beter nog aan alle oefeningen werken en perfectioneren, voor jullie
aan shows en demo's beginnen. :j

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:40

Wat een leuke pony's :) Zoals al gezegd, dat bokken is echt gericht naar jou. Verder ziet de basis er van de Tinker goed uit :) Ook vind ik de spagaat te ver. De voorbenen horen recht onder het lichaam te staan, hier staan ze vooruit.
Verder ziet het er redelijk gehaast uit. Maar dat gaat met wat meer oefenen en er rust in brengen vast goed komen :)

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 12:10

Zoals ik al heb gezegt don't worry het bokken is al helemaal goed het komt naar mij toe omdat ik voor der sta en niet dernaast, ik weet heel goed waar ik mee bezig ben :). Ik doe al heel lang aan VD en ze kent alle basis en veel grote kunsten, dit filmpje is kort samengevat vandaar dat het er niet 'heel' goed uitziet, bedankt voor de tips ookal kon ik dat zelf ook wel bedenken :p:)

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:26

ziet er netjes uit allemaal , op het bokken na maar je gaf zelf al aan dat dit verbeterd was :j

alleen misschien de spagaat minder ver door vragen zodat ze met haar voor benen onder haar lichaam blijft? is maar een idee maar dat heeft meet 'nut' zeg maar omdat hij/zij dan de spieren in haar rug aan moet spannen en hier is de rug dan doorgezakt en heeft het verder geen nut voor de spieren :)

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 12:39

Spagaat heb ik al meerdere keren gehoord, ze kan hem ver maar ook gewoon dichtbij, de verre spagaat doe ik niet vaak omdat ik zelf wel weet dat dat niet goed is, en weet zelf goed waar ik mee bezig ben want doe al tijde VD maar evengoed nog bedankt (:

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 12:55

Robin_Rikkie schreef:
Wat een leuke pony's :) Zoals al gezegd, dat bokken is echt gericht naar jou. Verder ziet de basis er van de Tinker goed uit :) Ook vind ik de spagaat te ver. De voorbenen horen recht onder het lichaam te staan, hier staan ze vooruit.
Verder ziet het er redelijk gehaast uit. Maar dat gaat met wat meer oefenen en er rust in brengen vast goed komen :)

gehaast is het niet, we zijn al heel lang bezig, en dit is bijna alleen basis omdat ik al verder ben dan mijn vriendin..
misschien een keertje me andere filmpjes kijken :P?
maar toch bedankt haha x

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:22

Borisje schreef:
Leuk! Ziet er allemaal best netjes uit! :j Alleen inderdaad, dat bokken echt mee oppassen, dat is echt naar jou gericht := Ze mist daar duidelijk een stukje respect voor jou.

Alleen, als ik heel eerlijk ben, vind ik dit nog láng niet demo- of showwaardig.
Bijna alle oefeningen die jullie laten zien worden niet helemaal goed uitgevoerd, en ik
denk niet dat het een slim plan is om dat al aan kinderen (of volwassenen) te laten zien,
dan gaan die dat namelijk op die manier nadoen, en dan gaan er ongelukken gebeuren. :)

Dus misschien kunnen jullie beter nog aan alle oefeningen werken en perfectioneren, voor jullie

Daar wil ik me inderdaad bij aansluiten.

Jullie zijn heel leuk bezig, het is net wel net niet manege waardig als showtje :)

Je kunt met dit nog echt geen show neerzetten... Dat wil je ook gewoon nog niet :)
Je moet je publiek kunnen vermaken voor een dikke 15 minuten (gemiddelde van een show) en mensen zijn veeleisend. Dat het niet perfect is maakt niet zo heel veel uit, maar je moet zorgen dat je kunt afwisselen, niet een rondje stappen, een jambette, rondje draven een keer steigeren, maar je moet een complete choreo hebben. Dat is ook de reden dat ik momenteel even geen shows heb staan, ik heb nog ruzie met mn choreo :)

Voor een goede choreo moet je ook niet alleen kunstjes hebben, maar ook opvulling :)
Denk goed na over de aankleding en de muziek, wat wil je laten zien, waarom wil je iets laten zien :)

Het is wel gehaast daarnaast, alles vliegt alle kanten op en er is vrij weinig overzicht in jullie oefeningen :) Probeer ook de hulpen VEEL subtieler te maken :j

Probeer gewoon lekker alles te trainen, rust er in te brengen, je kunt niet binnen een paar maanden goed genoeg zijn voor shows, dat kost jaren :j
Neem gewoon lekker je tijd, heb plezier met trainen en stel het show geven niet voorop, daar gaat vrijheidsdressuur niet om, daar gaan showstallen om ;)

Vrijheidsdressuur is gewoon lekker samenwerken en samenspelen met je paard, show is gewoon een heel verhaal apart, daar moeten jij en je paard ook lol in hebben.
Dus eerst lekker in eigen bak en bij een kleine manege ofzo, en dan komt dat vanzelf wel ;)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:32

Borisje schreef:

Kun je dit uitleggen?
Als ik voor mezelf spreek; niet alle dingen gaan even goed? Tuurlijk, maar zo lang en intensief ben ik nog niet bezig?
Waarin zie jij ongelukken? Wat voer ik niet goed uit?

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:42

VisibreTeam schreef:
Borisje schreef:

Daar wil ik me inderdaad bij aansluiten.

Jullie zijn heel leuk bezig, het is net wel net niet manege waardig als showtje :)

Je kunt met dit nog echt geen show neerzetten... Dat wil je ook gewoon nog niet :)
Je moet je publiek kunnen vermaken voor een dikke 15 minuten (gemiddelde van een show) en mensen zijn veeleisend. Dat het niet perfect is maakt niet zo heel veel uit, maar je moet zorgen dat je kunt afwisselen, niet een rondje stappen, een jambette, rondje draven een keer steigeren, maar je moet een complete choreo hebben. Dat is ook de reden dat ik momenteel even geen shows heb staan, ik heb nog ruzie met mn choreo :)

Voor een goede choreo moet je ook niet alleen kunstjes hebben, maar ook opvulling :)
Denk goed na over de aankleding en de muziek, wat wil je laten zien, waarom wil je iets laten zien :)

Het is wel gehaast daarnaast, alles vliegt alle kanten op en er is vrij weinig overzicht in jullie oefeningen :) Probeer ook de hulpen VEEL subtieler te maken :j

Probeer gewoon lekker alles te trainen, rust er in te brengen, je kunt niet binnen een paar maanden goed genoeg zijn voor shows, dat kost jaren :j
Neem gewoon lekker je tijd, heb plezier met trainen en stel het show geven niet voorop, daar gaat vrijheidsdressuur niet om, daar gaan showstallen om ;)

Vrijheidsdressuur is gewoon lekker samenwerken en samenspelen met je paard, show is gewoon een heel verhaal apart, daar moeten jij en je paard ook lol in hebben.
Dus eerst lekker in eigen bak en bij een kleine manege ofzo, en dan komt dat vanzelf wel ;)

Mijn pony beheerst meer dan alleen jambette en steigeren, en ik begin alleen met mijn pony demo's..
Het bokken op deze video is zeker niet de beste nee, maar heb al gezegt dat dit verbetert is :)
Als nog bedankt voor alle tips dat jullie me geven, daar heb ik natuurlijk altijd wel wat aan :).
Maar ik weet ook wat ik doe :)

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:06

Ziet er leuk uit!
Maar probeer er wel wat meer rust in te krijgen (zoals al gezegt is).
Nog veel plezier met je paardje. :)