Voest <---> smit bitloze optoming

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Voest <---> smit bitloze optoming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:19

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:10

ooh ik zie er nog een van FRA ook, de Janosch, zelfde principe. Wat is de kwaliteit van het leer van deze ?

TanteFlavie

Re: Voest <---> smit bitloze optoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:15

Ik gebruik al 2 jaar dit hoofdstel. Het begint nu te slijten, maar dat is eerder omdat ik het niet genoeg heb ingevet... Als je dat maar 1 tot 2x per jaar doet, is dat te weinig. Voor mijn Fjord is dit een goed hoofdstel.

http://www.mijnwinkel.nl/shop70000/

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:19

Die van de ruitersportshop dus. hmm die heb ik in het verleden gehad en had toen geen goede release. PLus ik had toen het idee dat er snel "moeten" in het leer kwamen. dus dat de riempjes snel vervormden door de druk.
heb jij dat niet ?

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:30

Ik denk dat mijn "slijtage" meer komt door gebrekkig onderhoud. :o De release was/is beter dan mijn eerste barefoot. Daar was ik helemaal niet tevreden over. Bij de Barefoot had ik totaal geen release... (kaakgekruist) én de gekruiste kaakriemen zijn 2x vervangen, wel in garantie op 1 jaar tijd... Ik heb dus helemaal geen klachten over de service van Barefoot, maar de rondgenaaide kaaksriemen gingen toch wel héél snel stuk. Volgens de verkoper kwam dat net omdat ik "te veel" mijn hoofdstel ingevet had... :\

Nu heb ik eenzelfde soort hoofdstel besteld bij Nicky's Keet
http://www.nickyskeet.nl/epages/00125804.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/00125804/Categories/Bitloos/Kruislinks_kin

Dat krijg ik vermoedelijk volgende week aan, en ik hoop dat het een "goed" hoofdstel is. Ik ga dat uitproberen omdat het van Biothane gemaakt is en ik ga dat proberen te combineren met een halsterhoofdstel. (geen idee of het gaat lukken, het is een probeersel).

Mijn paardje reageert zeer goed op dat van de ruitersportshop en ik hoop dat hij even goed zal reageren op het nieuwe. We zullen zien...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:33

Ik zag dat ze bij de ruitershop inmiddels ook een XFull hebben, dat is wel fijn. De vorige was ook net wat te klein voor mijn paard.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:34

Dat heb ik ook gehad TanteFlavie, jij had ook de neoprene kaakkoorden met leer omwikkeld?
Nu zijn ze anders, koord omwikkeld met leer geloof ik.

TanteFlavie

Re: Voest <---> smit bitloze optoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:39

Inderdaad, koord met lederomwikkeld. Ging heel snel stuk, volgens de verkoper was ik de enige met dat probleem. Hij heeft me toen afgeraden mijn hoofdstel in te vetten. Omdat de release niet goed was, bovendien had ik het gevoel dat zijn "baard" :D tussen de riemen getrokken werd... ben ik toen verder gaan zoeken en op het hoofdstel van ruitersportshop uitgekomen.
Nu kwam ik toevallig dat van Nicky's Keet tegen... en besloot ik om dat eens uit te proberen. Geen leder... maar toch goed hoop ik. (heb geen ervaring met Biothane)
Verder zou ik graag terug een halsterhoofdstel willen, ik heb al getwijfeld om aan een bevriende zadelmaker een ontwerp te laten maken... maar die man lacht mij vierkant uit met mijn bitloze hoofdstel... eigenlijk gun ik het hem dus niet... Maar eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om een stalhalster zo om te bouwen dat het ook als bitloos hoofdstel kan dienen??? En dat zonder "ruis"... Het moet wel nog "esthetisch" zijn natuurlijk...