Vanmiddag voor de 2e keer mijn bonte mannetje aan de dubbele longe geknoopt. Timo pakt het fijn op! Erg leuke manier van werken maar voor beide nog erg nieuw en zoeken.
Leuk, hij doet het meteen al goed zeg! Ik vind het zelf altijd zo lastig, 2 van die lijnen...
timokyana
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-12 17:07
Haha houd op,vreselijk.Wij hebben de lijn dus aan het eind in 2engeknipt omdat we erover struikelden Vraag me ook niet om de longeerzweep er fatsoenlijk bij te gebruiken,drama haha. Maar ach,oefening baart kunst. Vooral bij nien en bono gebruiken we het nu veel,erg fijn!
Klimop
Geplaatst: 19-04-12 19:21
Komt me inderdaad bekend voor, al die stomme lijnen in de knoop haha Ben een tijdje terug ook begonnen met de dubbele lijnen bij m'n jonge paardje (ook bitloos trouwens) en ben ondertussen achter haar/vanuit de menpositie gaan lopen als voorbereiding op het rijden, maar we moeten beide nog ff oefenen Heb zelf weinig ervaring met langelijnen, maar de overgangen stap-draf en ho gaan nu goed, bij het sturen mis ik toch de beenhulpen (en buitenteugel tegen de hals, kan niet) een beetje Maar eh, ziet er heel leuk uit hoor voor de 2e keer!
nataschja
Geplaatst: 19-04-12 22:10
Heel leuk, ik ga binnenkort met mijn tinker van bijna 3 op cursus, systeem emiel voest, bij marion v d klundert. Allemaal als voorbereiding op t rijden.
Ziet er super goed uit voor de 2e keer! Ik zie dat jou paardje lekker zakt met zijn hoofd als je hier mee bezig bent. Nu doe ben ik met mijn verzorgfries ook hiermee begonnen en houdt de lijnen gewoon lekker los zoals jij ook doet maar hij blijft hoog lopen. Nu mijn vraag aan jou of anderen die hier een oplossing op hebben; Hoe krijg ik mijn verzorgfriesje met zijn hoofd naar beneden, zodat ze gaat ontspannen?
Inmiddels zijn we al wat verder na wat oefening,het gaat nu steeds makkelijker. Longe wel anders bevestigd en ontdekt dat ze ook heel bruikbaar zijn om 'droog'te mennen
Hoe heb je 'm nu bevestigd dan? En waarom? (ik leer graag bij ). Ik doe ook regelmatig een combinatie van dubbele longe/lange lijnen Constant rondjes draaien wordt mijn pony niet blij van, dus ik neem af en toe dingen rechtdoor mee en draai dan eens ergens omheen en dat soort dingetjes, dan blijft ie wat blijer
timokyana
De longe aan de binnenkant gaat niet meer door de singel maar rechtstreeks naar het halster. Volgens onze instructrice wat beter en een minder 'slofteugel effect' inwerking.
rocymax
Geplaatst: 10-06-12 12:10
Leuke fotos en knap paardje, je bent goed bezig
Anoniem
Geplaatst: 10-06-12 12:12
Aha, dat zei die van mij ook Niet dat van die inwerking, maar zij deed de binnenlonge ook nooit door de singel zodat de schouder meer vrijheid had. Ik doe het tegenwoordig wel, omdat ik toch het idee heb dat ik dan wat meer kan, en ook omdat ik een combinatie doe met lange lijnen, als je dan ineens rechtdoor wil gaan werkt dat niet zo handig als 1 kant volledig los hangt
timokyana