Timo pakt het fijn op! Erg leuke manier van werken maar voor beide nog erg nieuw en zoeken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ben een tijdje terug ook begonnen met de dubbele lijnen bij m'n jonge paardje (ook bitloos trouwens) en ben ondertussen achter haar/vanuit de menpositie gaan lopen als voorbereiding op het rijden, maar we moeten beide nog ff oefenen
Heb zelf weinig ervaring met langelijnen, maar de overgangen stap-draf en ho gaan nu goed, bij het sturen mis ik toch de beenhulpen (en buitenteugel tegen de hals, kan niet) een beetje
Maar eh, ziet er heel leuk uit hoor voor de 2e keer!
Mooi paard heb je ook, en wat leuk dat je bitloos aan het werkt bent!
).
).
Constant rondjes draaien wordt mijn pony niet blij van, dus ik neem af en toe dingen rechtdoor mee en draai dan eens ergens omheen en dat soort dingetjes, dan blijft ie wat blijer
Niet dat van die inwerking, maar zij deed de binnenlonge ook nooit door de singel zodat de schouder meer vrijheid had. Ik doe het tegenwoordig wel, omdat ik toch het idee heb dat ik dan wat meer kan, en ook omdat ik een combinatie doe met lange lijnen, als je dan ineens rechtdoor wil gaan werkt dat niet zo handig als 1 kant volledig los hangt