Vandaag toch weer even wat kunnen schieten

We zijn sinds kort begonnen met clickertraining, is best nog wel nieuw (al had ik dat met [***] wel al gedaan voor de VD-training, iets waar ik nu enorm veel plezier van heb

[***]
Eerst wat met de target gespeeld en daarna aan wat andere dingen gewerkt.
[***] wordt, zacht gezegd, erg enthousiast .. Hij doet héél veel, behalve datgene dat ik vraag

Maar ik hoop dat dit nog wel wat gaat minderen, ik vind het geweldig dat hij probeert, maar als hij gewoon doet wat ik vraag komt de beloning een stuk sneller en moet hij niet zo gefrustreerd raken omdat hij niks krijgt

Targetten...
1.

2.

3. Heb als tussendoortje ook gewoon even met hem gespeeld.

Verder hebben we ook getraind op het stappen met het hoofd laag, iets waar hij moeite mee heeft maar wat voor z'n rug wel beter zou zijn, dus dat probeer ik op deze manier stilaan te trainen. Hier heb ik wel een filmpje van, maar dat wordt te langdradig

Toch trots

En dan mijn andere man ... die verdient wel eens de meeste foto's

[***]
Met hem wilde ik ook de target-training doen en dan proberen of ik hem zo ontspannen kon laten lopen, maar hij had in de roundpen teveel stress en had niet eens oog voor de target. Dus heb ik eerst zo met hem gewerkt, zoals we gewend zijn. Dus zeg maar het loswerken waarbij hij z'n energie kwijt kan en ik hem zo ontspannen mogelijk probeer te laten lopen (en hem daar uiteraard heel erg voor beloon zodra hij ontspant). Dit ging best wel goed, en daarna weer even de target erbij genomen en die vond hij toen ook

4. Mijn stoere man

5. Een oeps-momentje (hij wist even niet wat te doen met z'n benen

6. Mag ik al naar jou komen?

7. Niet zo'n goede foto, maar de ontspanning komt met momenten wel

En op deze foto's ben ik erg trots, naar het einde toe liep hij met momenten echt heel fijn

8.

9.

10. En de target vond ie ook

11. Zelfs op de grond

12. En langs z'n blinde kant, al is dat moeilijk .. Net niet ...

13. Maar dan toch succes

Dit was een stukje van de training van vandaag, hopelijk vinden jullie de foto's leuk

Bedankt voor het kijken