Long time no see ... de mannen in actie!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Long time no see ... de mannen in actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:32

Hoe meer ik met de pony's doe, hoe minder foto's ik maak :+
Vandaag toch weer even wat kunnen schieten :)
We zijn sinds kort begonnen met clickertraining, is best nog wel nieuw (al had ik dat met [***] wel al gedaan voor de VD-training, iets waar ik nu enorm veel plezier van heb }:0 ) en dus nog erg zoeken. Maar ik heb er goede hoop op :Y)

[***]
Eerst wat met de target gespeeld en daarna aan wat andere dingen gewerkt.
[***] wordt, zacht gezegd, erg enthousiast .. Hij doet héél veel, behalve datgene dat ik vraag :+
Maar ik hoop dat dit nog wel wat gaat minderen, ik vind het geweldig dat hij probeert, maar als hij gewoon doet wat ik vraag komt de beloning een stuk sneller en moet hij niet zo gefrustreerd raken omdat hij niks krijgt :Y)

Targetten...

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Heb als tussendoortje ook gewoon even met hem gespeeld.
Afbeelding

Verder hebben we ook getraind op het stappen met het hoofd laag, iets waar hij moeite mee heeft maar wat voor z'n rug wel beter zou zijn, dus dat probeer ik op deze manier stilaan te trainen. Hier heb ik wel een filmpje van, maar dat wordt te langdradig :P Wel heb ik er een klein stukje uitgehaald waar ik toch trots op ben, namelijk het los achterwaarts gaan. Iets wat we tussendoor wel eens meepakken en wat anders zo, zo gaat, maar nu ineens héél goed ging :Y) Waar hij eerst nog stopte na 2 passen (immers was hij dan toch niet meer binnen mijn bereik :+ ) ging hij nu gewoon door! Ok, hij moest eerst wat andere dingen proberen (je weet nooit dat flemen wat oplevert :+ ) maar deed wel 4 hele passen *\o/* Hij heeft het nog beter gedaan maar dit staat uiteraard niet op film :P

Toch trots :D

En dan mijn andere man ... die verdient wel eens de meeste foto's ;)

[***]

Met hem wilde ik ook de target-training doen en dan proberen of ik hem zo ontspannen kon laten lopen, maar hij had in de roundpen teveel stress en had niet eens oog voor de target. Dus heb ik eerst zo met hem gewerkt, zoals we gewend zijn. Dus zeg maar het loswerken waarbij hij z'n energie kwijt kan en ik hem zo ontspannen mogelijk probeer te laten lopen (en hem daar uiteraard heel erg voor beloon zodra hij ontspant). Dit ging best wel goed, en daarna weer even de target erbij genomen en die vond hij toen ook :Y)

4. Mijn stoere man :+:
Afbeelding

5. Een oeps-momentje (hij wist even niet wat te doen met z'n benen :)) )
Afbeelding

6. Mag ik al naar jou komen?
Afbeelding

7. Niet zo'n goede foto, maar de ontspanning komt met momenten wel
Afbeelding

En op deze foto's ben ik erg trots, naar het einde toe liep hij met momenten echt heel fijn <3

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. En de target vond ie ook :D
Afbeelding

11. Zelfs op de grond
Afbeelding

12. En langs z'n blinde kant, al is dat moeilijk .. Net niet ...
Afbeelding

13. Maar dan toch succes *\o/*
Afbeelding

Dit was een stukje van de training van vandaag, hopelijk vinden jullie de foto's leuk :)
Bedankt voor het kijken :)

nobbie91

Re: Long time no see ... de mannen in actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:35

Ziet er goed uit, volgens mij ben jij heel goed bezig met je pony's! Mag ik vragen hoe je het aanleert dat ze onstpannen lopen? (dus met hoofd laag). Doe je dat door met de target laag te vragen, of gewoon als ze toevallig laag gaan met hun hoofd heel erg belonen ofzo?? Nogmaals: ziet er erg goed uit :)

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:41

Vet knap dat Boke aan zijn blinde kant ook de target laat vinden! En wat goed dat je hem op die manier uitdaagt! Lijkt me een erg goede oefening om aan zijn blinde kant ook te targetten. Heeel erg slim! :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:55

Jeej, eindelijk weer een topic van Cobe en Boke, 2 toppers!
Wat doen ze het goed,achterwaarts van Cobe mooi hoor.
En boke wat een stoere vent. Grappig ding heb jij trouwens voor het targetten :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 00:25

Haha moest wel lachen om het filmpje, eerst komt de hele trukendoos tevoorschijn als dat niet werkt toch maar achteruit :D
Super leuke paarden heb je :j en je gaat er ook op een leuke manier mee om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:27

Dank jullie wel allemaal :D

@ nobbie91 : goh, hoe leer ik dat ontspannen lopen ... Ik ben eerst 'gewoon' begonnen met [***], net zoals ik nu met [***] gewerkt heb. Dus paardje laten lopen op lichaamstaal & aanwijzingen, zorgen dat die op jou gefocussed is (want als ze alleen op de omgeving letten kunnen ze niet ontspannen ;) ) en hiervoor belonen en dan komt het eigenlijk vanzelf. Ik ben gewoon heel rustig in het midden en zodra ze zakken met hun hoofd prijs ik heel erg met mijn stem. In het begin heel snel & veel, en dan bouw ik dat af tot ze langere stukken ontspannen lopen. Dit werkt op zich goed, maar duurt heel lang. Daarom dat ik nu met [***] begonnen ben om dit echt actief te vragen zeg maar, door middel van de target. Maar of dat een succesvolle manier is ben ik nog niet zo uit, is gisteren de eerste keer dat ik dat geprobeerd heb :+

@ Sijs15 : dank je :) Is wel heel moeilijk voor hem, uiteraard, maar het is wel de bedoeling dat we aan beide kanten kunnen werken met hem, en niet alleen alles vanuit z'n goede kant. Gisteren was ook de eerste keer dat hij de target daadwerkelijk vond, de keren daarvoor snapte hij het nog niet en moest hij dat ding echt zien. Dus ik ben al blij :)

@ nadine_yvana : thanks :D En thanks voor het compliment over mijn target :Y) Helemaal selluf gemaakt :Y) :)) (ok, de stok natuurlijk niet, maar de combinatie :P ).

@ Kasmir : :)) Erg hé :+ Het kan zo simpel zijn maar hij moet het altijd zo moeilijk maken... Dank je wel voor het compliment :)

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:31

Wauw ziet er erg leuk uit! Mij lijkt het ook wel leuk om VD te doen, alleen ben ik veelste druk met van alles, dat ik dan liever rij en geen tijd overheb.. Wie weet in m'n vakantie over 2 weken, dat ik een start kan maken! Rijd jij ook op je paarden normaal, of doe je er alleen VD mee?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:40

Kijk ze es hun best doen zeg! Zie Boke lekker sjouwen, en wat Cobe doet herken ik ook goed: baasje gaan we dit doen? Nee? Dit dan? Of dat? Ik kán het wel, ik kan alles! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:23

@ _Prisca_ : dank je wel! Is geen VD hoor, al gooit [***] er natuurlijk wel alles wat hij kent tussendoor :+ , is gewoon basis-training .. Hoofdje laag tijdens het longeren, alleen dan niet afgedwongen door allerlei hulpmiddelen ;) Duurt waarschijnlijk een stuk langer, en als je de tijd niet hebt is dat niet handig natuurlijk, maar ik doe het liever op deze manier. Heb tijd zat namelijk :) Op dit moment rij ik op geen van beiden, al zijn beiden in het verleden wel bereden geweest. Dus misschien ooit wel weer eens, of misschien ook niet, ik weet het nog niet :+

@ hestejente : :D [***] zit echt wel veel in hoor, vandaag ook weer met hem gewerkt en hij begint echt een stoer mannetje te worden (een beetje te stoer, we moet elke keer vanuit de weide langs een hengst door en vandaag ging meneer ook even de hengst uithangen :') Nek helemaal gekruld en maar proberen te imponeren :') ). Het is echt een leuk beest, ondanks z'n verhaal en bijbehorende problemen.
En [***] .. tja .. dat zal altijd een geval apart blijven hé }:0 Hij kan inderdaad alles, alleen meestal niet wanneer ik het vraag :') Maar ach, zolang we maar lol hebben en samen door een deur kunnen hé :Y)