Maartje1990 schreef:Nou, dat ligt eraan. Als je je paard 24/7 buiten houd geef je de hoeven al de kans om goed stevig te worden, daarmee bedoel ik eigenlijk dat in een stal door stro, urine etc. hoeven heel erg uitdrogen en dus sneller brokkelen etc.

Merkte geen verschil of ik ze hier nou 24/7 enkele weken buiten liet, of gewoon 's avonds naar binnen.
Ligt ook aan je stal/ondergrond, hier geen zeikerige natte stal, rubbere matten waardoor alles goed weg loopt, en zaagsel.
Mijn paarden staan sochtends uur of half 9 buiten tot uur of half 5 en gaan ze weer naar binnen.
Pony's lopen blootvoets, ook marathon, in het bos en op de weg en hoeven zien er netjes uit, niks brokkelen (ja in begin door hoefijzernagels die eruit moesten groeien), maar hoefvijltje deed wonderen.
Mijn tinker staat wel op ijzers, wel een jaar zonder gestaan maar loopt toch fijner met, is ook voor ohz springen/dresuur op gras.
Mijn mini heeft ook geen ijzers, en rijd als ik men veel gedeeltes over de weg.
Ligt een beetje aan de hoeven zelf, de ene heeft standaard sterke hoeven, de andere moet het 'opbouwen'.
Ik zou het even aankijken zonder ijzers