bang met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horlynnses

bang met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 15:06

Mijn pony is sinds kort bang met het longeren
linksom gaat goed maar als je dat hebt gedaan en je wisselt om van kant
dan wil ze ineens niet meer en gooit ze haar hoofd in de lucht en gaat ze achterruit lopen
kunen jullie me mischien helpen
oja en er is nooit echt iets ergs gebeurt met longeren en ze heeft het altijd gewoon normaal gedaan.
_/-\o_

bfsunshine

Re: bang met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:08

Ik denk niet dat ze bang is, meer dat ze het gewoon niet wil die kant op. En wanneer het haar lukt, heeft ze toch mooi gewonnen? Kan ook best zijn dat wanneer ze op die kant loopt ze ergens last van heeft(spieren ed) en dat ze daarom die kant niet op wil. Wanneer dit uitgesloten is, gewoon even goed aanpakken, en iemand erbij halen die verstand heeft van longeren. Succes!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:36

Inderdaad zoals roxxiejjj zegt: dit is waarschijnlijk verzet en geen angst. Mijn vzp doet dit altijd op de rechterkant, maar ik weet ook dat rechts voor hem heel moeilijk is. Dit doordat hij enorm linksgebogen is en daarnaast nog eens opperatie heeft gehad aan rechtervoorbeen. Daarnaast heeft mijn vzp enorm veel karakter en gaat dus onmiddelijk is verzet op rechterhand (longeren en rijden trouwens). Ik weet de oorzaak en weet dan ook dat ik me op dat moment als leider moet gedragen en hem verplichten. Maar dat is wat ik doe in mijn geval..

ik zou dus eerst uitzoeken waarom ze dit doet: pijn? te moeilijk? of gewoon dominatie? Als je de oorzaak kent, moet je die eerst aanpakken. Bv: indien het pijn is, moet deze eerst weg gaan. Is het dominatie dan is het aan jou om te tonen wie leider is..

Hulp bij het longeren helpt ook, ik heb gisteren ook hulp gekregen van lesgever aangezien ik met een enorm karaktervol geval zit en ikzelf nog heel wat moet bijleren :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:43

Het kan ook dat ze die kant op pijn heeft.

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:47

Is wel herkenbaar. Mijn merrie is aan de longe superbraaf op de linkerhand, op de rechterhand draait ze zich om naar mij. Rechts is haar moeilijkere kant. Duidelijkheid scheppen is voor haar belangrijk. Ik wijs naar rechts, omdat ze naar rechts moet. Zeg 'stappen' en zwaai met de longeerzweep achter haar achterhand langs. Na twee of drie keer heeft ze de boodschap begrepen en houdt het op.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:40

HAR -> GVL

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:43

sta je er niet toevallig voor? en denk niet dat ze bang is maar dat de fout bij je zelf ligt ;) heb je filmpje

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:51

pinkie87 schreef:
sta je er niet toevallig voor? en denk niet dat ze bang is maar dat de fout bij je zelf ligt ;) heb je filmpje

nee ik sta er niet voor want ik zorg juist dat ik bij de achterhand blijf
maar heb geen filmpje