Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kodaloverrr schreef:Ik zal het proberen..
nog een vraagje:
weet iemand hoe ik haar laat stoppen als ze keihard bokkend en steigerend om me heen sjeest??
Want ik voel me dan vrij machteloos en zeg dan al: hoohooo. heel rustig maar dan negeert ze dat.
Kodaloverrr schreef:Ja ze komt veel in aanraking met andere paarden en ze gaat binnenkort ook weer de wei op. Ik en anderen denken dat het hier aan ligt, omdat als ze nog geen beweging heeft gehad die dag en je gaat met haar aan de hand lopen ze omhoog komt en om je heen gaat rennen. Ze is jong en moet haar energie veel kwijt. We gooien haar nu ook een aantal keer per week los om haar energie en bokkensprongen kwijt te raken. Ze gaan waarschijnlijk deze week de wei op, dus dan zal alles wel beter gaan.
Ik ben het longeren nu gewoon weer langzamerhand vanaf het begin weer aan het opbouwen. Om het zo weer opnieuw te proberen.
Ze is jong en daarom ga ik haar niet gelijk strak aan de bijzet, elastiek, pessoa etc zetten. Ook nog niet met dubbele longes etc. etc. Ze moet nog aansterken en ik wil haar niet gelijk dwingen. Het lichaam moet ook nog kunnen groeien.
We gaan het gewoon meer oefenen. En als ze straks op de wei gaat komt het wel goed.
Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Het kost nu ook gewoon even tijd om alles te trainen en op te bouwen.