Hoe beginnen met longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Hoe beginnen met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:50

Mijn mini is pas 3 geworden en rustig aan wil ik binnekort eens een begin gaan maken met het longeren.
Nu heb ik dus totaal geen idee hoe ik moet longeren en eigenlijk ook geen idee hoe ik het hem moet leren, wat doe je dan? Je gaat natuurlijk opzoek naar een goede instructeur! :)

Nu ben ik dus aan het kijken voor lessen maar ik ben zo vreselijk bang dat ik een of andere huichelaar het me uit laat leggen. Aangezien ik er niets vanaf weet heb ik dus geen idee waar ik op moet letten als er iemand langs komt. Ik zou dus graag in grote lijnen willen weten wat de 'juiste' manier is om een begin te maken met het longeren, zodat ik ook een idee heb of het me fout aan word geleerd.

Iets aanleren is natuurlijk een eitje, het afleren is een drama wat eeuwig kan duren, ik wil hem en mezelf een goede ervaring geven waar we op verder kunnen bouwen! We zijn samen super goed begonnen en zo ben ik ook van plan te eindigen ;)

Alle uitleg is dus welkom, eventuele andere tips omtrend het vinden van een goede instructeur zijn ook van harte welkom :)

EllaBellaah

Re: Hoe beginnen met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:57

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:02

Mijn probleem was eigenlijk bij de meeste topics dat de standaars reactie is: roep er iemand bij..
Echt veel informatiefs is er niets te vinden, met 2 man in een circel lopen zijn wel hele grote lijnen qua uitleg ;)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:10

Wat zou je dan precies willen weten? Zo zal je namelijk wel moeten beginnen, dat staat in meerdere topics uitgelegd.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 22:08

EllaBellaah schreef:
Wat zou je dan precies willen weten? Zo zal je namelijk wel moeten beginnen, dat staat in meerdere topics uitgelegd.

Mijn excuses, ik moet verder kijken dan mijn neus lang is! :') Zie wat verderop meer staan dan mijn eerdere omschrijving.
Misschien nog tips voor het vinden van een goede instructeur? en waar op te letten?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:23

Ik durf eigenlijk niet te zeggen of er veel mensen zijn die les geven in longeren. Wel weet ik dan een 'gewone' instucteur/trice je ook een heel eind op weg zou kunnen helpen. Ik zou eens rond gaan vragen bij jou op stal of in de buurt welke zij hebben en wat hun ervaringen met diegene zijn. Zou in ieder geval niet zomaar iemand laten komen die 'voor de lol' les geeft, maar er echt een diploma of werk in heeft.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:04

Omdat hier idd al heel veel topics over te vinden zijn, en we de FAQ en Wiki hebben, hier een slotje.