[AR] Nog onderleggers nodig bij een kunstof tuig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Nog onderleggers nodig bij een kunstof tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 09:58

Ik zit te twijfelen of ik nou nog een onderlegger nodig heb bij m'n tuig.
Ben zelf in het bezit van de Ideal Eurotech, welke van zichzelf ook al ''onderlegd'' is.
Afbeelding

Dus zo'n ''neopreen'' onderlegger zou niet heel veel meerwaarde hebben aangezien het tuig dit zelf ook al heeft. Zou het eerder een gewoon bontje worden voor zweetopname.
Gebruiken jullie allemaal onderleggers of doe je het ook zonder?

En zo ja, waar zijn er mooie/goede te koop?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:45

Alle tuigen zijn onderlegd. Al zijn de meeste met leer onderlegd.

Ik heb ook de eurotech voor pony. Geen onderlegger eronder, aangezien ik ze alleen gebruik bij andere enkelspan leathertech om te voorkomen dat zweet in leer gaat zitten. Heb een ideal onderlegger.

Voor mn mini heb ik vrij simpel leren tuig. Heb er wel een onderlegger onder gewoon stof gevuld puur omdat ik er een oranje bijpassend randje om heb laten maken, en ook wel voor zweet.

Kunststof tuig spuit ik na lange ritten of als pony hard gezweet heef gewoon schoon met water.

Bontonderlegger gewoon ook niet doen als je tuig goed past. Doekje/spuit erover en kunststof is schoon.
In eerste instantie had ik ook onder mn eurotech tuig ideal onderlegger gedaan, maar werd teveel en pasvorm word er niet fijn op.

Ik heb wel een bontonderlegger bij borst van een vd pony's in tweespan, maar puur voor ondat ie schuurplek heeft en gevoelig huidje nu, maar zodra ie af kan gaat ie af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:33

Ik gebruik in principe ook geen onderleggers onder mijn kunststof tuig, heb er nu wel een schoftbontje onder omdat ze vorig jaar erg is afgevallen, maar die kan er eigenlijk nu weer onder vandaan...

Ik heb ook een bontonderlegger voor de borst die ik alleen gebruik als ik merk dat ze na veel voor de wagen lopen wat gevoelig is op de borst, maar verder nooit...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:16

bij een kunstoftuig dat je af kan spuiten zou ik geen onderlegger doen.of de pasvorm moet niet goed zijn,of pony heeft schuurplekken etc

Esmiralda_

Re: Nog onderleggers nodig bij een kunstof tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:52

Ik heb zelf een kieffer kunstof tuig. Heb een borst en een schoftonderlegger van ideal eronder.
De schoft onderlegger is puur omdat het schoftje dan wat meer van de schoft af kwam.
De borstonderlegger is vanwege schuurplekken.