waar vind je grondwerk spulletjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

waar vind je grondwerk spulletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 19:42

Hoi, sorry eigenlijk weet ik niet echt waar dit topic hoort, maar aangezien je t meeste met grondwerk kunt gebruiken zet ik het hier.
Ik vind zo snel eerlijk gezegt geen topic hierover dus ik trek de stoute schoenen aan en vaag het maar eens, aangezien ik er al lang over nadenk.

Weet iemand waar je spullen voor grondwerk krijgt, dan bedoel ik bijvoorbeeld:

agility spullen van een loopbrug tot paaltjes, zoon soort open deur met plastic slierten eraan en vooral ook de tonnen/vaten die ook bij het western gebruikt worden (Die bijvoorbeeld parelli ook telkens in de filmpjes heeft) en block waar je je paard op laat staan met vrijheidsdressuur (benaming van kwijt)

Ik kom namelijk bij zoveel paardensites voor de standaart spullen (zadels/dekjes/kleding etc) tot voor rijbakken/weideafrastering en springmateriaal... Ook menig westernsite afgeneusd maar nergens vind ik van die attribute voor grondwerk/schriktraining/agility of hoe je het ook wilt noemen :D
Of moet je echt het meeste zelf maken?

TurdusMerula

Re: waar vind je grondwerk spulletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:50

Ik gebruik zelf zoveel mogelijk van wat ik tegen kom. Dus bruggetjes onderweg, een trapje, boomtakken, enz Ik probeer zelf alles wat ik tegenkom als trainingsmogelijkheid te gebruiken. Daar krijg je imo een veelzijdig paard van. :)

Spulletjes zelf knutsel je het beste zelf in elkaar of zoek je op. Dat vind je inderdaad niet in de paardenwinkel. Kant en klaar bestaan zo een zaken wel, maar daar betaal je dan ook voor. Ik geef daarom de voorkeur aan het gebruiken van je eigen creativiteit. :)

Suus_

Re: waar vind je grondwerk spulletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:37

Voor schriktraining kun je vrij veel gebruiken denk ik. Al is het maar een paraplu

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:46

Tonnen kun je soms wel bij bedrijven krijgen, ik heb de mijne ook allemaal gratis via via gekregen van mensen die dan weer mensen kenden die ergens werkten.
Pionnen worden soms afgeschreven bij de gemeente, ik heb ook weer via iemand 20 van die dingen gekregen.
Bending poles voor agility kun je gewoon langere weidepaaltjes voor gebruiken.
Plastic slierten denk aan de Xenos, 2 naast elkaar aan een bamboestok bevestigen met tierips en je hebt een mooi gordijn. Verleng 2 hindernispalen met bijv. ook bamboestokken en dan kun je daar je gordijn aan ophangen....
Jerrycans kun je goed gebruiken voor kleine hindernisjes of ook voor slalom oefeningen, zijn vaak gratis af te halen bij landbouwwinkels.
Koop 4 weidepalen, zaag de punt eraf, leg ze in een vierkant, neem een waterdicht zeil en leg deze in het vierkant en vouw het zeil over de 4 balken heen en leg het dan klem eronder. In de zomer gooi je er een paar emmers water over heen en je hebt je eigen water obstakel ;)
Een poort zoals in de agility maak je ook heel simpel van 2 weidepalen en 3 van die schuimrubberen zwempalen (te halen voor weinig bij de action) met tierips knutsel je dan zo een degelijke poort!
Nouja ideeën te over dus en het kan allemaal heel goedkoop, succes! ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 01:14

Een hek maak je ook gemakkelijk met twee staanders of zelfs stevige paaltjes en een longeerlijn.
Wel goed opletten dat je het niet makkelijk omtrekt.

En oh, als je nog inspiratie zoekt kun je het reglement van de TREC bekijken, onderdeel PTV, daar staan alle hindernissen genoemd. :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 01:22

Bojangles schreef:
Een poort zoals in de agility maak je ook heel simpel van 2 weidepalen en 3 van die schuimrubberen zwempalen (te halen voor weinig bij de action) met tierips knutsel je dan zo een degelijke poort!
Nouja ideeën te over dus en het kan allemaal heel goedkoop, succes! ;)

Dit is een goede tip! En een heel stuk goedkoper!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 00:52

daar kom ik al een heel eind mee (heb er nu de plaats niet voor, niet veel zin dat andere op stal alles gaan slopen maar nooit moeite doen het dan te vernieuwen)

Het klopt dat buiten rijden en oefenen iets heel goeds is, normaal doe ik dat ook maar het is toch fijn om ook wat thuis te kunnen oefenen :D zeker als je zoals ik nu een paard hebt waar je alleen op kan stappen via een krukje en hij voor zoveel dingen zo bang is dat hij alleen erlangs/over gaat als je afstapt (ander paard helpt ook niet) Dan is het wel fijn dat je tussen 4 muren op de grond al kunt oefenen :D En angility vind ik altijd wel leuk uitzien.

alvast bedankt voor de tips :D