Paard domiant met los meedraven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannesugar

Paard domiant met los meedraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 16:23

Hallo Bokkers,

Ik ben nu al een tijdje bezig met VD met mijn paard, ze kan al buigen, jambette, flemen. Alleen ik ben haar aan het leren of eigenlijk spelen, om los mee te rennen. Ze doet dit al erg goed maar tijdens het draven doet ze haar oren in haar nek en komt ze soms dreigend op me af. Ze doet dit niet met de andere oefeningen. Heeft iemand een idee hoe ik dit af kan leren, of aanpakken ?

Groetjes Sanne

Sannesugar

Re: Paard domiant met los meedraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:17

Iemand ?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:17

Oren in de nek is ook vaak een uiting van concentratie, tenminste, bij mij doet eentje het ook, en dat is echt puur uit concentratie. :j

Maar als hij écht dreigt, zou ik jezelf even focussen op oefeningen waarbij jíj de leiding hebt, denk aan; voedsel weigeren, wijken voor druk, hem uit jouw ruimte houden, en áls hij dreigt mag je hem best even een tik geven, dan schrikt hij als het ware uit die dreig-mood. :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 01:36

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 01:39

Ik ga mee met bovenstaande.

Filmpje staat ook op bokt, met nodige commentaren

[LN] Spelen met paard loopt niet zo fijn af

En misschien zou je toch even wat aandacht aan de basis kunnen besteden. Kan je alleen maar adviseren om je te verdiepen in Parelli....

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:56

Wat hierboven fout gaat, is dat het paard alleen maar voor haar en in haar ruimte loopt. Dat hoort niet. Paard hoort schuin naast je of achter je. En gericht naar jou trappen/steigeren moet je altijd goed afstraffen. Dit paard heeft geen duidelijkheid, alleen spelen met het meisje, waarbij hij duidelijk de leiding heeft.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:01

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:02

Jeetje dat is geen prettig filmpje!
Maar wel een goede eye-opener wat er mis kan gaan als je niet weet waar je mee bezig bent.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:31

Als ik speel met mijn pony heb ik altijd een dressuurzweepje bij me. Hiermee kan ik net iets meer ruimte voor mezelf houden en dat werkt heel goed. Niet om te slaan natuurlijk, maar om even mee te bewegen als ze te dichtbij dreigt te komen.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:37

AUWW! Dat filmpje... Mijn paard is niet de baas in het spelen, maar als ze achter me aanrent doet ze haar oren in haar nek.