bokken bij longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monicees

bokken bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:04

Lieve bokkers,

normaal roep ik niet snel om hulp hier, maar nu weet ik het echt even niet meer.

Mijn paard heeft er nogal een handje van om, wanneer ik ga longeren, te beginnen met een reeks enorme bokken.
een aantal maanden terug haar achterbeen net kunnen ontwijken die langs mn kaak zoefde, maar vandaag was ie volgas raak op mn bovenbeen, auw!
wat ik geprobeerd heb tot nu:
straffen met zweep
eerst een paar rondes meelopen met dr (maar zodra ik de lijn ook maar iets laat vieren gaat ze alsnog)
met zn 2en longeren (1 in het midden en 1 met dr meelopen)
rechtsom beginnen (linksom is haar ''beste''en favo bok-kant

ik heb helaas geen mogelijkheden om dr eerst los te gooien, heb wel een paddock maar die is er te klein voor.

help.. -O-

aub niet komen met verzonnen/beschuldigende criterea, ik wil alleen tips :j

xLauLaUx

Re: bokken bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:08

Ik zou hulp inroepen van een ervaren persoon, want dit lijkt me echt té gevaarlijk. Mijn merrie deed dit eerst ook, en zodra mijn instructrice het zag is ze begonnen met het haar af te leren, terwijl het mijzelf niet lukte.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:11

Longeren is een groot deel lichaamstaal. Dit zou allerlei redenen kunnen hebben die helaas zonder beeldmateriaal moeilijk te raden zijn.

samecel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:18

de mijne deed dit ook zo en de oorzaak was omdat ik het longeertouw maar aan een kand vast deet maar nu doe ik het begin van de lijn aan de binnenkand erdoor en vastbinden aan de andere kand hij probeerde nog maar het was direct snak en gedaan als je dit al gebruikt kan ik je niet helpen
groetjes

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:26

RT-P >> GVL