Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marjolijnvdh schreef:Ga longeren in een afgezette longeercirkel. Dan hoef jij niet terug te trekken en valt er voor je pony ook niets te trekken. Dit trekken komt waarschijnlijk voort uit het feit dat je pony wil ontsnappen, uitbreken. Hoe harder je dan terug trekt hoe minder het met longeren te maken heeft, en dan is het al helemaal geen training meer.
Verder heeft het geen zin om te galopperen wanneer je pony blijft trekken. Leer hem eerst rustig in stap en draf om zich goed te gedragen en ga hem niet in galop pushen.
Je pony moet eerst leren om op kleine (stem)commando's te reageren, maar misschien moet jij die zelf ook nog leren. En dan valt het niet mee om je pony iets aan te leren.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Succes.
Eeffjjuh schreef:Ik heb een zelfde soort probleem, alleen gebeurd mij dit al in draf. Ik longeer ook in de wei, omdat er verder geen mogelijkheden zijn. Heb al zitten denken aan van dat rood-witte lint spannen om een kleiner oppervlak te maken en los te longeren, maar ben bang dat ze dan alsnog daardoor heen rent. Ze is fjord, en 't Is af en toe echt een lompe tante
Eeffjjuh schreef:Ik heb een zelfde soort probleem, alleen gebeurd mij dit al in draf. Ik longeer ook in de wei, omdat er verder geen mogelijkheden zijn. Heb al zitten denken aan van dat rood-witte lint spannen om een kleiner oppervlak te maken en los te longeren, maar ben bang dat ze dan alsnog daardoor heen rent. Ze is fjord, en 't Is af en toe echt een lompe tante
suzanne461 schreef:Eeffjjuh schreef:Ik heb een zelfde soort probleem, alleen gebeurd mij dit al in draf. Ik longeer ook in de wei, omdat er verder geen mogelijkheden zijn. Heb al zitten denken aan van dat rood-witte lint spannen om een kleiner oppervlak te maken en los te longeren, maar ben bang dat ze dan alsnog daardoor heen rent. Ze is fjord, en 't Is af en toe echt een lompe tante
Dan is het lastig he! Als je geen bak hebt en in de wei doet hij het niet goed.. Afgelopen keer toen ik het proberen ging hij alleen maar eten en trappen.
opisop_shop schreef:inderdaad een cirkel afzetten met prikpaaltjes en draad. Dan kan de pony ten eerste niet trekken en ten tweede kun jij de pony wat opsluiten door wat meer voor het paard te gaan staan om hem zo af te remmen. Maak de cirkel niet te klein, harde galop kan uit balansprobleem voortkomen en dan maak je het je pony wel erg moeilijk. Wissel veel af, vaak overgangen vragen zodat de pony bij de les blijft. Met de galop hetzelfde; paar sprongen galop en weer terug naar draf.
Eeffjjuh schreef:opisop_shop schreef:inderdaad een cirkel afzetten met prikpaaltjes en draad. Dan kan de pony ten eerste niet trekken en ten tweede kun jij de pony wat opsluiten door wat meer voor het paard te gaan staan om hem zo af te remmen. Maak de cirkel niet te klein, harde galop kan uit balansprobleem voortkomen en dan maak je het je pony wel erg moeilijk. Wissel veel af, vaak overgangen vragen zodat de pony bij de les blijft. Met de galop hetzelfde; paar sprongen galop en weer terug naar draf.
Ik ben bang dat ze daar doorheen loopt, omdat ze zoiets niet gewend is... Zou ik beter een draadje kunnen proberen, of rood-wit lint? Of zou lint te veel wapperen? Aan de ene kant weerhoud dat haar er misschien wel meer van om er niet doorheen te lopen xD