[AR] Zilco SL Mini, ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyNameIs

Zilco SL Mini, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:00

Iemand al ervaring opgedaan met het nieuwe mentuig van Zilco, speciaal voor mini's? Ik overweeg dit mentuig voor mijn mini van 80cm, mits deze binnenkort weer op voorraad is. De eerste levering was zo weg.

Ik hoor graag!

MelanieB

Re: Zilco SL Mini, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:20

Zal wel gewoon hetzelfde kwaliteit zijn als de shetmaat, alleen dan iets kleiner. :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 03:56

Nou...
Helaas is dat niet helemaal waar. Ik had een mini-shet maat Ideal Eurotech tuigje besteld, ook nog maar net op de markt.
Helaas waren de riemen van het schoftje net zo zwaar (dik) uitgevoerd als die van de paardenmaten en waren ze te stug om met goed fatsoen door de ogen van de veiligheidsligtogen te passen. Eenmaal met veel moeite erdoor, kregen we ze ook niet meer los... Ook de stoten van de binnenste buiksingel wilden niet door de passanten. Het komt vast doordat alle riemen veel kleinere bochten moeten maken en dan blijkt het materiaal opeens te dik.
Omdat het kunststof is, zal het in het gebruik niet soepeler worden en begin je ook niets met olie.
Wie had dat nou verwacht?
Het tuigje is terug gegaan en waarschijnlijk komt er een aangepaste versie voor de minimaat, heb ik begrepen van Ideal. Daar wacht ik dan maar op. Alles was netjes geregeld trouwens.
Dus de vraag is zo slecht nog niet. Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden, want ik zoek nog steeds een kunststof zwart-bruin tuigje voor een mini...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:29

Doncamillo. Ze vraagt om ZILCO SL Mini, geen ideal mini. ;)

En eurotech heb je in bruin met zwart onderlegd, ook in minishet, maar even ideal mailen/bellen, iemand hier op bokt heeft pas nog zo'n setje besteld :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:39

Ja, dat weet ik, maar het is bedoeld als voorbeeld dat je niet zomaar mini-shet met shet kan vergelijken. Zelfs bij Ideal keken ze er nog van op, geloof ik.
En diegene die dat zwart-bruine mini tuigje bij Ideal had besteld, dat ben ik, volgens mij...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:44

Zilco heeft al speciale tuigen voor shets, dus daar is wel rekening mee gehouden, dus je kan het zga wel vergelijken.
Dit tuig is al speciaal voor shets (de SL) en nu ook voor de iets kleinere shets.

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:48

Zilco Mini SL
Het Mini Shet tuig is precies het zelfde als de gewone SL.
De opbouw en de gebruikte materialen zijn het zelfde.
Natuurlijk is alles een slag kleiner en past nu ook op de kleinere pony's en shetlanders.

Het is voorlopig alleen leverbaar in enkelspan.
Als je Pony's op de grens liggen van 95cm tot een 100cm dan kunnen we er wel een tweespan van maken in combinatie met de SL borsten.

Ook met de SL sport borsten is dit mogelijk alleen de kans dat het past is kleiner.
Maar daarvoor bestaat natuurlijk de pas service.

Meer info kun je natuurlijk krijgen via mail of telefoon... en Als je morgen in de buurt van Rijssen bent dan kun je het mini tuig komen bekijken. (samengestelde menwedstrijd Manege achter 'n Bos)

MVG Edwin Stok

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:47

Is het ook leverbaar in zwart met bruin onderlegd?

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:02

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:52

Tuigjes hierboven zijn wel echt mini tuig idd, meer showtuig dus.
Iets wat niet bepaald geschikt/sterk genoeg is voor bijv iets zwaarder te trekken dan sulky, heb het wel eens in mn handen gehad, leuk tuig voor showen, maar voor bijv mezelf om flink mee te mennen niet echt wat

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:13

MelanieB schreef:
Tuigjes hierboven zijn wel echt mini tuig idd, meer showtuig dus.
Iets wat niet bepaald geschikt/sterk genoeg is voor bijv iets zwaarder te trekken dan sulky, heb het wel eens in mn handen gehad, leuk tuig voor showen, maar voor bijv mezelf om flink mee te mennen niet echt wat

Ok, ik snap het, misschien heeft ze nog adresjes voor je, ze is zelf namelijk heel erg opzoek geweest naar showtuig. En kwam vaak in contact met verkopers die misschien de tuigen verkopen die jij zoekt. Niet geschoten is altijd mis :o