Longeerhulp gezocht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Longeerhulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:31

Hallo!

Ik zoek eigenlijk een paar tips voor het longeren. Ik ken het longeren niet echt, ik heb eerder gewerkt met een paard die perfect op de stemhulpen reageerde, en waar ik dus eigenlijk nooit problemen mee had. Ik ben al een tijdje bezig met mijn verzorgshetjes, maar ik heb nog niet echt het idee dat het werkt.
Waar ik vooral tegen aan loop:
  • De pony's blijven niet op een net rondje, als ik met de zweep ze iets wil sturen, gaan ze alleen maar harder lopen.
  • 1 van de shetjes galoppeerd linksom telkens verkeerd aan. Als ze dan goed zit valt ze er redelijk snel weer uit. De andere kant galoppeerd ze goed aan.
  • In het begin is vooral de rem ver te zoeken, in stap krijgen is een no-go want ze blijven draven, en zodra de zweep maar iets in de buurt komt galopperen ze aan.

Mijn uiteindelijke doel is, om ze voor de kar te gaan zetten. Maar daarvoor moeten ze eerst echt goed aan de longe kunnen, en mijn stemhulpen kennen (dit gaat al steeds beter, ook aan de hand werk ik vooral met stemhulpen).

Ik heb dus een paar vragen:
  • Wanneer begin je met bijzetteugels, hoe zet je deze vast en hoe strak?
  • Hoe kan ik er voor zorgen, dat de pony's op een nette volte blijven?
  • Hoe zorg ik er voor dat ze niet zo enorm reageren op de zweep?
  • Hoe kan ik bokken aan de longe het beste afleren? Ik wil namelijk dat ze níet bokken aan de longe. 1 van de pony's doet het namelijk vaker, ook aan de hand een vreugdebokje, maar dit wil ik gewoon niet hebben.

Ik longeer ze al aan het hoofdstel vaak, en heb ook een longeersingeltje voor ze :)
Ik kan ze níet los in de bak zetten, ik ben bang dat ze eruit kunnen. Ze zijn erg klein namelijk _O-

Hopelijk hebben jullie wat bruikbare tips voor mij. Ik kan op het moment geen les veroorloven, heb er echt geen geld voor helaas.

Suus_

Re: Longeerhulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:23

Kun je niet een keertje aan iemand vragen die het kan of hij/zij jou kan helpen?