Ik heb een hele lieve welsh merrie van 2.5 jaar. Ik ben onlangs begonnen met longeren en gemerkt dat ik dit zelf erg lastig vind. Ik ben 14 maar het lukt niet en ik denk dat ik zelf geen goede signalen afgeef! Wie wil mij tips geven? Het liefst zou ik ook willen dat iemand langskomt om mij te helpen evt tegen kleine vergoeding) Ik woon in Doezum, Groningen. Het betreft mijn merrie Lady Myra dus. Zij heeft een heel goed karrakter! Maar als ik longeer gaat ze stil staan enz. Ik voeg een filmpje bij. We hebben beschikking over een 20x40 rijbak en weiland. Ik wil zelf graag goed leren longeren en leren hoe ik de leider kan worden. De bedoeling is dat ik uiteindelijk zonder longe kan longeren en ik mijn pony en mijn pony mij blindelings kunnen vertrouwen. Later zal ze worden beleerd onder het zadel en voor de kar.
Voor vragen hoor ik het graag! Ps ze is niet meer te koop!
Bij 14 sec kan je zien dat ze stilstaat. Ik weet dat mijn houding naar haar niet goed is en ik mijn lichaam naar haar schouder moet richten. Dit heb ik vandaag gedaan maar dan gaat ze stilstaan en als je haar aandrijft loopt ze angstig achterwaarts. Kortom vandaag lukte het compleet niet dus ben ik gelijk gestopt omdat ik vond dat het niet goed gaat en ik haar niet wil verpesten. WIE HELPT MIJ!!!
alvast bedankt!

Groetjes,
Hinke