Betere band met een paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_amica

Betere band met een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:39

hallo allemaal ! :)

ik weet dat hier al 4515465 topics over zijn gemaakt haha, maar ik wou het toch nog even vragen!

Amica is dus mn paard. Ik rij haar nu zo ongeveer 2/3 jaar. Ze had hiervoor baasjes die haar half mishandelden, maar het gaat nu super goed, met rijden ook. Ze loopt super netjes aan de teugel en ontspant dan ook echt! er is alleen 1 probleem. Telkens als ik voor de stal verschijn, tilt ze wel even haar hoofdje op zovan: ooh wie is daar? maar als ze me dan ziet lijkt ze niet echt vrolijk en ik wil gewoon een betere band met haar. Weet iemand misschien iets waar ik echt stap voor stap kan lezen hoe ik een band op kan bouwen ? niet zo maar een site waar een beetje informatie op staat. Echt een dvd of een boek. Of misschien lesgevers in overrijssel voor grondwerk of VD?

xxxxx <3

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:13

Mijn tip, als je echt een betere band op wil bouwen, ga dan veel grondwerk doen!
Maakt nieteens uit wat, maar gewoon eens wat anders dan rijden, lekker een stuk wandelen,
longeren zonder lijn, of je begint met Parelli of iets anders.
Vrijheidsdressuur kan natuurlijk ook, daar kun je wel genoeg vinden op http://www.everyoneweb.com/NALANTA/
Over grondwerk is heel veel te vinden op Google.

esmee_amica

Re: Betere band met een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 18:16

haha dankje! :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:11

"100 manieren voor een goede relatie met uw paard" van Susan McBane (in Nederlands vertaald). Superleuk boek en heel makkelijk te lezen en toe te passen. _/-\o_

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:07

Mijn pony is ook mishandeld , en ze deed eerst ook hetzelfde . dat ze dan haar hoofd helemaal rechtop en dat ze niet echt blij keek . en ik ben begonnen met VD. en nu heb ik een sterke band met haar :)
Dus ik vind VD een aanrader! Want bij mij hielp het!
Kijk op mijn profiel , de pony heet Cindy , dus je ziet al wat ze kan! :D

esmee_amica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 15:12

Hartstikke bedankt allemaal! Ik heb het boek opgezocht en het lijkt me echt een heel interessant boek! :)
xxx

cannysweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:36

Grondwerk vind ik ook heel goed om te doen. Je gaat zelf ook leren zien of je paard respect voor je heeft en dat jij zelf met respect met je paard omgaat.