[AR] Menners zuid limburg/voerstreek be met pony 150cm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Menners zuid limburg/voerstreek be met pony 150cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 17:28

Ik heb even gezocht via de zoek functie,maar daar staat niet in wat ik echt wil weten.we wonen in de voerstreek be en daar zijn enorme heuvels/bergen en de paden zijn ook vaak slecht met stenen.we willen nu een nieuwe wagen kopen,en zijn ons aan het orienteren,daarom zoek ik menners van zuid limburg of belgie eifel/voerstreek.die mennen met een paardje van 150cm.omdat ik niks specefiek over zo'n terreinen kan vinden heb ik een topic gemaak.hoe zwaar is jullie wagen?en welk ras staat er voor?zelf denk ik aan een wagen van rond de 180kg wat vinden jullie daar van,gaat om een jong paardje,er moeten 2tot4personen mee kunnen ook moet het een recreatie wagen zijn.dus welk gewicht rijden jullie mee op zo'n terrein

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:44

Ik rij omgeving Schinveld (ook heuvelachtig, maar een fractie minder dan bij jullie) met een New Forest merrie van 1.45 m. Heb een recreatiemarathonwagen (bosgrond, onverharde paden) van tussen de 200 en 225 kg. Over vlak, onverhard terrein trekt ze het makkelijk met 2 of 3 volwassenen erop, maar wanneer we te berg gaan krijgt ze het echt wel zwaar hoor.... En ook een uur pittig lessen op vlakke weidegrond doen we liever met instructie via de portofoon vanaf de grond en ik op de wagen met een oortje in.

Een recreatie-marathonwagen voor 4 personenen van 180 kg lijkt me lastig te vinden, maar ik denk toch dat je in "ons" gebied beter geen lichte concourswagen oid kan nemen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:23

concours wagen is zeker geen optie,het word een marathon recreatiewage,we gaan zo wie zonog eens bij rombach langs volgende week denk ik,want eerst zouden zouden we een ander paard kopen en veel forser en breer en hij had een wagen van 220kg,maar met deze pony zie ik het toch liever wat lichter.dus ben benieuwd wat andere nog voor een gewicht achter hun pony hange
Gem schreef:
Ik rij omgeving Schinveld (ook heuvelachtig, maar een fractie minder dan bij jullie) met een New Forest merrie van 1.45 m. Heb een recreatiemarathonwagen (bosgrond, onverharde paden) van tussen de 200 en 225 kg. Over vlak, onverhard terrein trekt ze het makkelijk met 2 of 3 volwassenen erop, maar wanneer we te berg gaan krijgt ze het echt wel zwaar hoor.... En ook een uur pittig lessen op vlakke weidegrond doen we liever met instructie via de portofoon vanaf de grond en ik op de wagen met een oortje in.

Een recreatie-marathonwagen voor 4 personenen van 180 kg lijkt me lastig te vinden, maar ik denk toch dat je in "ons" gebied beter geen lichte concourswagen oid kan nemen.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:04

Mijn paard is een Quarter Horse van 1,49 en trekt een koets van ongeveer 250 kilo door de Zuid-Limburgse heuvels. Bij erg steile hellingen heeft hij het wel even zwaar en we trainen met 2 personen op de koets. 4 kan als ik regelmatig oefen. 3 is geen probleem. Trainen zou ik zeggen. Kleinere koetsen dan 250 kilo zullen ook minder van kwaliteit moeten zijn. Of je moet er al een veel kleine wagen achter gaan hangen en die trekken dan weer zwaarder.