Op de kop af twee jaar geleden heb ik een Zilco Classic tuig gekocht voor mijn fjord. Dat tuig bevalt op zichzelf echt uitstekend, maar vanmorgen zag ik bij het inspannen dat de bijbehorende leidsels inmiddels flink slijten. Precies daar waar ze door de leidselsleutels op het borststuk lopen laten over een lengte van ca. 10 cm de randjes los, waardoor de binnenkant van het leidsel (een witte tussenlaag) zichtbaar wordt.
Dit lijkt me het begin van het einde voor deze leidsels maar dat vind ik eigenlijk wel snel. Ik had niet verwacht dat de leidsels zo kort zouden meegaan.
Is hier iemand die deze snelle slijtage van de Zilco-leidsels herkent? Of heb je zelfs na vele jaren gebruik juist helemaal geen last van slijtage (en heb ik dus misschien gewoon een "maandagmorgen-exemplaar")? Ik hoor het graag.
Dat is veel te snel voor normaal gebruik! Ik weet niet bij welke dealer je het tuig gekocht hebt.. maar ik zou als dit voor een van mijn klanten was even Zilco raadplegen en waarschijnlijk het probleem verhelpen.
Mocht je het er niet uitkomen dan hoor ik het graag.
MarjaR
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-12 13:33
Mijn tuig komt van De Lemerij en ik verwacht dat Bennie Boomkamp van die zaak dit prima gaat oplossen... zijn service is over het algemeen gewoon in orde.
Maar ik was verrast door deze snelle slijtage, dus ben benieuwd naar andere ervaringen. Want ik twijfel hierdoor eigenlijk wel of ik weer Zilco-leidsels wil of misschien toch maar liever echte leren leidsels.
Is niet normaal deze slijtage.. Ik heb leidsels liggen die 7 jaar intensief gebruikt zijn en die zijn gewoon nog prima te gebruiken. Ik denk dat jij de S- grip leidsels hebt ( anti slip gewoven rubber ) die zijn er wel wat gevoeliger voor.
Succes! Groetjes aan bennie als je hem spreekt!
Shenavallie
Geplaatst: 10-04-12 14:20
Dat is inderdaad wel erg snel. Zelf rij ik met lederen leidsels van Ideal, zowel privé als op mijn werk, en geen van beide vertonen slijtage plekken (lees: die van mijn werk gebruik ik ongeveer 4 keer per week meerdere uren per dag, weer en wind). Even contact opnemen met de dealer, dan moet het zo opgelost zijn!
MarjaR
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-12 14:56
EdwinStok73 schreef:
Ik denk dat jij de S- grip leidsels hebt ( anti slip gewoven rubber ) die zijn er wel wat gevoeliger voor.
Ja, die heb ik inderdaad. Ik heb inmiddels bericht van De Lemerij dat er een nieuw paar leidsels voor me klaar ligt. Zilco vond ook dat dit niet zo snel had mogen gebeuren. Prima geregeld zo!