[AR] Veel te verbeteren technische dingen bij mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vezzie

Veel te verbeteren technische dingen bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 10:50

Hallo,

Zaterdag had ik al weer de eerste menwedstrijd van het jaar en er zijn weer veel dingen te verbeteren, nu had ik graag jullie tips gehad en jullie hulp.

Ik rijd dubbelspan mijn broer rijdt enkelspan. We rijden beiden met vrij jonge pony's en het was onze tweede wedstrijd met de pony's. Ik moet zeggen op dat half jaar tijd zijn ze al vrij goed verbeterd en er is nog werk aan maar het gaat al best goed.
Bvb. De pony van mijn broer bleef niet goed staan en nu doet hij het wel.

De punten waar we moeten aan werken en waar ik dus jullie tips voor vraag zijn:
* Onbeweeglijk stilstaan (bij het enkelspan van mijn broer lukt dat behoorlijk, maar als mijn ponytjes het niet naar hun zin hebben dan doen ze dit dus niet, ze hebben hun momenten)
* Ze vierkant leren staan. Aan de hand kunnen ze het, maar ik heb me iets laten vertellen over een tik met de zweep dat ze weten dat ze hun benen goed moeten zetten.
* Ze meer laten verruimen in draf en ze duidelijk het verschil leren tussen verzamelde, arbeids, midden en uitgestrekte draf.
* (Dat is vooral voor mij dan) Ik durf mijn pony's in de vaardigheid niet altijd volledig laten gaan en zaterdag had ik problemen dat mijn linker pony (bij junioren in België mogen we niet galopperen tijdens de vaardigheid) de hele tijd galoppeerde en ik dus het tempo van mijn draf niet kon opvoeren omdat hij galoppeerde en ik dus buiten tijd eindigde. Maar dat ligt niet enkel aan de pony maar ook aan mijn durf.
* In het dubbelspan gaat de ene pony soms te diep naar beneden (moeten we wat afleren anders gaat hij op de voorhand lopen, maar hoe weten we niet) en de andere veel te weinig.
* In het enkelspan neemt de pony bij mijn broer soms de verkeerde stelling, ik weet hoe ik het moet oplossen, maar dat gaat enkel als ik er mee rijd, hoe moet ik aan mijn broer uitleggen wat hij moet doen om de juiste stelling aan te nemen?
* Afleren van te trippelen in de stap. Toen ik aan het inrijden was, stapten ze mooi en tijdens de proef trippelde ze, het licht waarschijnlijk aan mij maar hoe kan ik dat voorkomen?
En er zullen waarschijnlijk nog wel dingen bij komen.

Apple

Re: Veel te verbeteren technische dingen bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:36

-> AR

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Veel te verbeteren technische dingen bij mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:27

Hier een slotje, want je had al een topic op AR. Het is niet de bedoeling dubbele topics te openen. [AR] Menwedstrijd