[AR] Welke lengte leidsels voor minipaard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Welke lengte leidsels voor minipaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 10:34

Had bij het tuig wat ik gekocht had voor mijn minipaard wel leidsels, maar die heb ik verkocht omdat deze niet anti-slip waren.
Nu heb ik nog leidsels van mijn Fries, maar die zijn 4.30 meter lang. Veel te lang dus om met mijn minipaard te mennen.

Hoe lang moeten de leidels voor een mini enkelspan (ongeveer) zijn?
Dan wil ik de leidsels die ik nu heb in laten korten. Scheelt weer nieuwe kopen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:44

Ligt beetje aan de wagen die je erachter hebt hangen :)
Maar dan zou je het makkelijkste gewoon even moeten meten.
Leidsels van je fries eraan, kijken of welke lengte je die vast hebt, dan een stuk langer (beetje ruimte om te sturen) en je hebt de lengte van je mini leidsels :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 10:55

Evelli schreef:
Ligt beetje aan de wagen die je erachter hebt hangen :)
Maar dan zou je het makkelijkste gewoon even moeten meten.
Leidsels van je fries eraan, kijken of welke lengte je die vast hebt, dan een stuk langer (beetje ruimte om te sturen) en je hebt de lengte van je mini leidsels :)

Een sulky Cavaletty sport. Met lamoen van 135 cm.
Als ik de leidsels van de Fries eraan heb, kan ik ongeveer 2 meter achter de wagen staan :')

Keet

Re: Welke lengte leidsels voor minipaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:03

Is meer om de maat op te nemen ;) kan je toch gewoon even passen, aangeven waar je ze vast houdt om zo te bepalen waar ze ingekort moeten worden?
Standaard maat is zo onhandig. Kan je beter meten wat voor jou, in jouw situatie, het beste werkt. dus of even meten met strotouwtjes of de lange leidsels even gebruiken om de maat op te namen :)