Parelli beginner

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Parelli beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 00:45

Hoi Allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar info over Parelli en grondwerk. Ik heb een hoop gevonden, alleen niet hoe ik moet beginnen! Situatie: Ik rijd een western gereden Criollo/Engels Volbloed mix (Polo paard). Erg stuurs af en toe en ontzettend eenkennig. Het is mijn bijrijdpaardje en ik rijd hem al 2 jaar. Onze band is in deze tijd erg gegroeid, maar voor de komende trainingen (voor toekomstige Reining shows) wil ik toch graag een groter wederzijds vertrouwen. Daarnaast lijkt op een andere manier werken met hem echt superleuk!

Waar moet ik beginnen? Op geen van de sites kom ik iets tegen wat overeenkomt met mijn sitiuatie. Ik zou al erg blij zijn als hij ook op de grond "willingly guided" is en mij vertrouwd. Hebben jullie oefeningen voor mij waarmee ik kan beginnen? (laten steigeren lijkt me nou niet iets als startersoefening :+ )

Danku! :D

troi

Re: Parelli beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:36

Een mooi overzichtelijk beginpunt zijn de seven games van parelli. Beschrijvingen zijn te googlen en op youtube zijn aardig wat filmpjes. Ik ben daar een tijdje mee bezig geweest maar ben wel begonnen met een les om te leren wat de belangrijke punten zijn. Ik vond het super leerzaam en heel leuk.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:46

Wat een heel goed begin is, is gratis 30 dagen lid worden van parelliconnect (www.parelliconnect.com). Daar kun je namelijk voor niets level 1 bekijken en level 1 lessen volgen onder e-learning. Zo heb je een mooie, gestructureerde introductie tot het programma en het kost helemaal niets.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:09

ga inderdaad eens googlen op seven games dan kom je in het begin een eind. ik persoonlijk vind alleen dat je we wel begeleiding in moet hebben omdat je als leek niet echt weet wat voor type paard je hebt en op elke type paard zijn de vervolg oefeningen anders. 30 dagen lid worden is wel leuk maar naar mijn idee moest je wel je credit card nummer in voeren zodat ze daarna als je niet op tijd af gemeld had je lidmaatschap konden afschrijven zo.