Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
titan schreef:Bedankt voor de reactie's tot nu toe![]()
@shivvagold: ik wil dus inderdaad voorkomen dat hij scheef wordt en geen balans heeft. merk nu dat hij het op rechts allemaal wat lastiger vindt.
Dancer schreef:Er heeft vorig jaar een heel stuk gedaan in de paardensport over dit onderwerp. Daar stond als trainingsschema voor een jong paard (2-3 maanden zadelmak tot half jaar onder het zadel)
maandag: 20 min. dressuurwerk met maximaal 2 min. draf, 5 min. stap, 2 min. draf, 5 min. stap en 2 min. galop
dinsdag/woensdag: actieve rust, dus een beetje longeren of een kort rondje stappen over het bekende en vertrouwde buitenterrein van de stal
donderdag: 20 min. dressuurtraining, idem als maandag
vrijdag/zaterdag: actieve rust, idem als di/wo
zondag: 20 min. dressuurtraining
titan schreef:@dancer: thnx, zal is gaan kijken of ik dat artikel toevallig nog ergens kan terug vinden.
@shiva: ik ga ook niet klakkeloos een schema overnemen haha, maar meer voor de ideeën en manieren van trainen, meer voor een indicatie en ervaringen wat wel en niet beviel![]()
Ik ben ook wel benieuwd, hoe zouden jullie het oplossen om het paard correct 'recht te maken'of de buigingen beter te trainen.