Voor 20 euro kun je een nieuwe longeersingel kopen, en 2ehands voor nog minder Dus dat zou ik eigenlijk doen..
anneliesdj
Geplaatst: 27-03-12 22:13
Met zadel is dan het makkelijkste, je kunt ook je beugels laten hangen en de lijnen door de beugelriemen halen. Anders een lang touw losjes om de hals en daar de lijnen door maar is ook niet ideaal. Je hebt eigenlijk wel een longeersingel nodig om netjes met lange lijnen te kunnen werken, kost je ook maar 2 tientjes dus wat is het probleem?
zadel op, beugels lang, beugels onder het paard door met elkaar vastmaken, 1 of 2x draaien en dan weer vast gespen. Is hartstikke handig. Je hebt dus absoluut geen longeersingel nodig. Die ringen zitten vaak te hoog en dat is niet handig.
Anoniem
Geplaatst: 27-03-12 22:15
Is het lange lijnen als in werken aan de lange teugel of ter voorbereiding voor het mennen?
patricia6
Geplaatst: 27-03-12 22:16
Beugels met elkaar vast maken met een oude beugelriem, 2x draaien en vastgespen. Was ik even vergeten neer te zetten dat het om een beugelriem ging.
@ patricia6, Die snap ik niet helemaal Ben nogal blond geloof ik haha. Zou je het nog eens kunnen uitleggen mischien?
Gezien mijn vriend en ik in verwachting zijn van een klein meisje welke over tien weken komt. Laat ik alle niet nodige aankopen voor de paarden voorlopig zitten. En gezien ik nog niet weet of ik dit wil blijven doen (Ben het aan het uitproberen nu) wil ik niet meteen een singel kopen. Mocht ik dit in de toekomst wel blijven doen, dan komt er zeker een longeersingel (En ook echte leidsels in plaats van een longeerlijn waarop aan de luskant een musketon zit ). Maar dan wil ik ook een luxe kopen. Een met een fijne bontlaag, gezien mijn paard erg gevoelig is.
Ik zal het de volgende keer eens proberen met de lijnen door de beugelriemen heen. Mischien dat dat inderdaad makkelijk gaat al.
ZusJacobs
Geplaatst: 27-03-12 22:24
Bizzybijtje schreef:
Is het lange lijnen als in werken aan de lange teugel of ter voorbereiding voor het mennen?
Of zoals sommige het ook kunnen noemen gewoon longeren met twee lijnen? Want bij die laatste twee heb je beter wel een gewone longeersingel nodig (of schoft) maar bij lange teugelen voldoen alleen leidsels prima, dit kan gewoon zonder longeersingel.
Longeren wil ik wel ooit leren met dubbele lijnen. Maar gezien ik daar zelf geen ervaring in heb, wil ik daar niet mee aanprutsen.
Lange lijnen heb ik vroeger veel gedaan met verzorgpony destijds. Zo gingen we ook op wandeling de bossen in. (Zou ik met dit paard niet doen, destijds waren het shetten, wat toch iets makkelijk overzicht biedt ).
Ik wil het puur als afwisseling houden. Dat ik toch lekker met hem bezig blijf, zonder hem te vervelen. Mischien ooit dat ik hem voor de koets wil laten beleren. Maar dat is nu niet mijn intentie.
Anoniem
Geplaatst: 27-03-12 22:27
Inderdaad, dat bedoelde ik. Ik ben ook altijd direct zonder longeersingel begonnen. Hoe minder hulpmiddelen je in het begin hebt, hoe minder hulpmiddelen je weg moet werken als je verder komt
Ik moet heel eerlijk zeggen.. Ik vond het wel prettig dat de lijnen halverwege hoog werden gehouden Vroeger deed ik het ook altijd via longeersingel. En dat vond ik altijd prettiger als gewoon los.
Nu heb ik in plaats van de shetten destijds, een dikke tuigerkont voor mijn neus (Heerlijke dikke billetjes ). En ik vind het erg lastig die leidsels op de juiste plek te houden
Dat zou meneer niet erg vinden Hij had met twee minuten door hoe het werkte (Zonder het ooit gedaan te hebben, en zonder hulp!). En hij vond het helemaal tof Hij liep als zijnde een arabier door het land heen. Staartje opgeheven, koppie erop, oortjes naar voren. En in de draf was hij flink aan het showen
Joh ik zou echt kijken of je voor 10 (of met een beetje geluk 5) euro een oud longeersingeltje of beter een schoftje kunt vinden. Stop er een dekje onder en het zit verder prima (het hoeft ook niet strak aangetrokken worden!). Dan kun je gewoon rustig op weg