waarom natural horsemanship? (scriptie vraag)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AylaMohini

waarom natural horsemanship? (scriptie vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 20:46

Hallo Allemaal,

Voor mijn scriptie moet ik vast 1 vraag hebben gesteld en zoveel mogelijk reacties ontvangen. Op basis van deze reacties zal ik vervolgens de volledige enquete kunnen opstellen. Het gaat maar om 1 vraag. Laat dus alsjeblieft een berichtje achter met daarin jou antwoord.

De vraag luid:
Wat is de reden dat jij een bepaalde activiteit met je paard verkiest boven alle andere activiteiten?

Ter verduidelijking: Ik ben op zoek naar de verschillende motivaties die mensen hebben om "1 activiteit met paarden te kiezen boven de anderen. Gezien dit het natural forum is zullen meeste van jullie het liefste natural horsemanship doen met je paard. Vervolgens zou ik dan graag de belangrijkste reden horen waarom dit jou voorkeur geniet.

Voorbeeld antwoorden:
Ik kies voor NH omdat ik een betere band krijg met mijn paard
Ik kies voor NH omdat ik een onhandelbaar paard had

Alvast bedankt allemaal!!!

Maureen95

Re: waarom natural horsemanship? (scriptie vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:47

ik kies NH omdat ik het leuk vind om een band met je paard op te bouwen en omdat het wat vriendelijker is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:52

Mag ik dan ook een tegenvraag stellen? Wat is de reden dat jij NH ziet als andere activiteit naast/boven alle andere activiteiten? NH is voor mij niet iets "heel anders". Je kunt dressuur rijden, of western rijden en in hart en nieren NH zijn.

Dus definier NH. Is dat voor jou mensen die VD doen? Die hun paard Natural houden? Bitloos, boomloos, spoorloos rijden en soms serieus het spoor bijster zijn? Die er per definitie niet opstappen? Die geen wedstrijden rijden?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:58

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij NH ziet. :) NH is prima te combineren, prima is misschien nog onderschat, met ELKE discipline in de paardensport, dus ik zie het meer als basis richting welke discipline ook. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:30

Driedubbeltopicspam, daarom slotje