In het begin laat ik Pippa eerst los, zodat ze haar energie wat kwijt kan, daarna wou ik Pippa netjes naast me te laten lopen. Een paar maanden geleden ben ik weer helemaal opnieuw begonnen. ( Aan halster lopen etc.), want Pippa is erg gericht op d’r beloning. Ik heb het ook zonder geprobeert, maar dan verzet ze geen stap meer. Aan het halster ging goed, en daarom probeer ik het nou zo. ’t Is niet zo’n lang stukje maar voor Pippa nog een beetje wennen, daarom is niet alles vlekkeloos gegaan, maar ben blij op wat we nou ‘kunnen’. Aan het einde van het pad was een zeil aan het klapperen, (0:17 Sec. ) dit vond ze wat spannend en daarom moet ik haar daar wat inhouden.
Ik doe tussen door wat kunstjes zoals; Flemen, Kusje en een begin van de jambette. Alles is nog lang niet perfect, maar dat komt allemaal wel. Ik vind het nu belangrijk dat Pippa het ook leuk vind om te doen en als ze dan wat ouder is, kunnen we alles perfect maken.

Ik ben er van bewust dat op ’t blok staan een wat zwaardere oefening is, maar dit is de 2e keer dat ze erop heeft gestaan. Ze heeft er denk zo’n 2 of 3 minuten opgestaan. Ik weet nu dat ze ’t durft en nu hoef ik het voorlopig ook niet meer te proberen.
Het filmpje;
Tips zijn van harte welkom, maar houd het graag wel vriendelijk!

Bedankt voor het kijken!