Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elinaa11 schreef:de slofteugel wil ook wel helpen
JustLizz schreef:Ik gebruik op aanraden van mijn instructrice ook een slofteugel met longeren..
Ik maak hem los ( dus twee losse teugels) en maak hem dan de teugels aan de zijkant van de singel vast, vervolgens door de bitring en dan tussen zijn benen zet ik hem vast.. Zo doe ik dat bij allebei de teugels en als ik bv linksom longeer dan zet ik links iets strakker zodat ik wat stelling te pakken heb..
Mijn paard doet het er super op! Hij loopt mooi laag met zijn hoofd en kropt zich niet op. Zorgen dat hij goed actief blijft zodat hij lekker door zijn lijf gaat lopen en zich los gaat laten!
elastiek vind ik zelf niets omdat hij daar in gaat hangen.
Ik gebruik de slof echter niet met rijden.. Met rijden gebruik ik geen een hulpteugel.
Browniee schreef:...waarvoor gebruik jij dan een slofteugel Elinaa11? Je weet wat een slofteugel allemaal voor schade aan kan richten?
Elinaa11 schreef:Browniee schreef:...waarvoor gebruik jij dan een slofteugel Elinaa11? Je weet wat een slofteugel allemaal voor schade aan kan richten?
het heeft geen gevolgen, het paard wordt naar beneden gebracht met het hoofd in de 'aan de teugel' houding. En als het paard aar na geeft hangt de slof ook los.
en waar ik hem voor gebruik? longeren en rijden , en soms buitenrit.
een fijne hulpteugel voor als het een sterk of dwars paard is.