Basiswerk in het zonnetje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Basiswerk in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:57

Vandaag met beide mannen gewerkt, en het was een goede dag! :D

[***]
Met [***] ben ik even terug naar de basis gegaan, recent is er een ander meisje wat met hem bezig geweest en ik zat zelf weer met problemen, wat de laatste keer dat ik wilde longeren resulteerde in dat hij mij op een haar na gewoon omver knalde :7 Dus daarom besloten nu even weer de basis, gewoon los en gaan met die banaan :Y) Dit ging voortreffelijk goed, dus daarmee ook wat moeilijkere dingen geoefend :) We hebben oa gewerkt aan het naar binnen draaien om van hand te veranderen en de overgang stap-galop. Die nieuwe dingen staan op een filmpje, zijn nog niet perfect maar zijn wel leuk :) En het naar binnen draaien ging beter toen de camera nog niet aanstond :') (toen ging het ook in draf bv.).

Eerst even een foto'tje van de dag na de verhuis, [***] vond z'n nieuwe huisje wel wat :j
Afbeelding

En dan naar vandaag, het loswerken ...
(foto's ben ik beginnen maken toen we er al een stukje werk hadden opzitten ;) ).

Afbeelding

De kriebelbeestjes zijn terug, dus zo ook [***]'s gewoonte om ..
Afbeelding

Afbeelding

:Y)

Galopje.
Afbeelding

Mooie jongen :)
Afbeelding

Andere kant.
Afbeelding

Afbeelding

Knap, geconcentreerd schuimbekkie :D
Afbeelding

En dan hier het filmpje met de nieuwe dingen :)
(in het begin ging ik even kijken of de camera wel goed & aan stond, [***] dacht dat ik er vandoor ging :') )

Nadat we gedaan hadden met werken hebben we nog een rondje bos gedaan .. Heb hierbij in allerlei posities gelopen en we hebben veel lol gehad, we hebben een stukje gejogd en [***] is heel veel paadjes willen inslaan die mijn bedoeling niet waren :') Maar geen probleem, gewoon doorlopen en touwtje vasthouden en pony komt vanzelf wel weer mee :Y) :))

Afbeelding

Afbeelding

[***]

Voor [***] was vandaag een belangrijke dag ..
Voor meer info, zie: [OPG] Onbetrouwbaar (levensgevaarlijk?) paard? Wat nu?
En voor hoe het vandaag verlopen is, zie: [***] @ [OPG] Onbetrouwbaar (levensgevaarlijk?) paard? Wat nu?

In de roundpen, hij ging vanzelf lopen dus heb even foto'tje gemaakt en toen camera weg gedaan :Y)
Afbeelding

Daarna ben ik aan de slag gegaan met hem, dus daar geen materiaal van :)

Na het afspuiten (en ja, hij staat los 8-) )
Afbeelding

En terug thuis :Y)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)

Maureen95

Re: Basiswerk in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:17

ziet er leuk uit! maar 1 opmerking over het filmpje longeren:
probeer hem niet op te jagen. werk in fases. ik geef jou ook niet gelijk een schop als ik je van een stoel wilt hebben.
eerst vinger wijzen,cobe wil je in galop
dan vingerwijzen en klakje van je tong of zweep een klein beetje bewegen
dan met de zweep kleine rondjes maken en dan steeds grotere
en de 4de fase die jij deed. onverwacht op zijn kont afrennen.
en dan moet je net achter zijn kont mikken zodat hij genoeg tijd heeft om weg te komen.

zo weer een heel verhaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:20

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb in het begin (staat niet op het filmpje) geprobeerd met zo weinig mogelijk hulpen, maar als ik vraag "[***], wil je in galop" dan weet ik het antwoord al :+ Bij [***] werkt groot beginnen en dan afbouwen beter dan andersom. Zal vast heel verkeerd klinken, maar ik zoek dingen die werken :) Om hem van stap naar galop te krijgen moet ik hem dus veel energie geven (is ook een heel moeilijke oefening, zo sterk is hij helemaal nog niet) en dat doe ik op deze manier. Kan me ook niet herinneren dat ik onverwacht op z'n kont afren trouwens, maar zal het nog eens bekijken :+

Edit: ohja, ik zie het, ik zet een paar passen naar voor .. Is niet onverwacht op z'n kont afrennen hoor, ik zeg hem ook altijd dat hij moet opletten, dan weet hij dat er iets komt (en weet hij ook dat er iets met galop komt, het "opletten" hoort daarbij ;) ) en dat naar hem toe gaan is voor mij een vorm van energie uitstralen/doorgeven .. Het werkt in ieder geval wel, als ik gewoon blijf staan doet hij het niet :) Daar gaan we natuurlijk wel aan werken dat dit in de toekomst wel kan, maar dit is de eerste keer en dat is altijd proberen ;)

Edit 2: die hoge energie is trouwens enkel nodig bij nu stap-galop, als ik hem gewoon vraag naar galop te gaan tijdens het werk gebeurd dat wel met veel kleinere signalen ;) Dus dat wordt ook wel weer afgebouwd :)
Dit alles is trouwens gewoon mijn visie & gevoel erover, anderen kunnen & zullen het vast anders doen en/of zien, en dat mag natuurlijk ook gewoon gezegd worden, zal alles meenemen van reacties, maar of ze allemaal voor ons gaan werken kan ik op voorhand niet zeggen ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:54

Leuke pony's ten eerste! Verder, mooie foto's, en de meeste tips zijn al genoemd.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:54

Leuke pony's ten eerste! Verder, mooie foto's, en de meeste tips zijn al genoemd.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:55

MyHu

Re: Basiswerk in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:55

Oeps, computer deed raar. Sorry!