Ik wil dit jaar graag mijn pony voor de kar beleren en nu heb ik een aantal vragen.
Begonnen ben ik met het erachter lopen en comando's leren en laten uitvoeren.
Dit gaat nu ontzettend goed al! Ik wil hierna beginnen met het tuig aan/af doen en daarmee leren lopen en dan zien we verder.
Ik word geholpen door iemand die zelf ook ervaring heeft met mennen ,maar uiteraard voor het ''echte '' werk (echt voor de kar zetten) wil ik hulp van een ervaren persoon wie ook paarden beleerd voor de kar (Rij ervaring is anders dan paard daadwerkelijk beleren en ik dacht /denk dat dat ook geld voor het mennen)
Nu wou ik al wel een bitje aanschaffen en al wat rondkijken naar tuig + kar.
Op stal ligt een tuig (ander paard van zelfde stokmaat word ook beleerd) dat ze past dus dat kan voor het beleren (goed tuig hoor

Wat raden jullie aan? En qua tuig? Qua kar dacht ik zelf aan een sulky aangezien ik daar ooit in gezeten heb en dat wel goed mende zegmaar

Edit: Informatie
Pony is 8 jaar, werkwillig en wilt graag leren , zeer voorwaarts. Als ze het niet snapt kan ze eventjes van slag zijn ,maar ze springt niet opzij of wat dan ook .. het enigste zou 2 passen achteruit of vooruit zijn.
Ohz op een dubbelgebroken bit en het is een new forest van 1.43