Par L'Amour Longeerwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cuupje

Par L'Amour Longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 21:41

He allemaal,

Vandaag heb ik Par L'Amour even gelongeerd. En ik moest gewoon nieuwe foto's hebben, want ze is verkleurd? Ik snap er helemaal niks meer van de kleur die ze nu krijgt. Enjoy! :9

Par L'Amour
Merrie
Jazz * Notaris
Nrps

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Houd het lief.

Maureen95

Re: Par L'Amour Longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:41

appart kleurtje .maar ik vind dat dekje er niet zo mooi uitzien bij de bewegingen van je paardje :)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:43

Ik vin d het er goed uitzien kleine tip ik zou meer contact houden met de longeerlijn

hij hangt nu te slap waardoor je het contact verliest je hoeft niet druk op de mond te zetten maar het gaat om het contact

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:26

zo! Die kan showen!!

Prachtig dier!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:29

gaaf paard!
wel vind ik dat je slof op sommige fotos wat losser mag :o

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 22:30

slof viel opzich wel mee, maar ze wou er af en toe een beetje in gaan hangen:P Dankjewel

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:35

Ahh Par L'Amourtje, die ken ik al van kleins af aan. Heb je haar al lang?

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 22:41

Ken je haar?? Umm heb haar vanaf 5september

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:45

Die kan lekker lopen :j Leuk ding. Ook ik vind dat die slof wel wat losser mag :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:47

Jeetje wat een beenwerk!! :D
En wat een aparte kleuren zo. Was ze eerst donkerder of juist lichter?

Heb je weleens gelongeerd met een dubbele longe, ik denk dat je met dit paard hier heel fijn mee aan de slag kan. Je kan dan ook toestaan waardoor ze gaat zakken. Dan kan ze minder snel in de bijzet gaan hangen.

Leuk dier!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:49

Gaaaaaf beest! Slof zit prima zo. Echt een tof dier, ben ook benieuwd wat voor kleurtje het uiteindelijk wordt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:06

Verplaatst ITP-> GVL-ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:09

Ik zie juist een paard die in de slof hangt omdat ze haar rug niet los (kan) laten. Ik zou haar veel meer lengte aanbieden, nu ziet het er gespannen uit in de bovenlijn en krijg je een valse knik in de hals. Longeren mag meer ontspanning zijn.

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:18

ja dit klopt inderdaad, maar met rijden loopt ze wat omhoog te drukken, dus vandaag moest ze er even wat meer doorheen. ik heb haar voor deze fotos gemaakt zijn met lengte gelongeerd alleen toen was mijn moeder zijn stal aan het mesten dus de foto's heb ik niet. Ik ga haar een x met dubbele longe longeren. ze was eerst een normale kleur vos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:25

cuupje schreef:
ja dit klopt inderdaad, maar met rijden loopt ze wat omhoog te drukken, dus vandaag moest ze er even wat meer doorheen. ik heb haar voor deze fotos gemaakt zijn met lengte gelongeerd alleen toen was mijn moeder zijn stal aan het mesten dus de foto's heb ik niet. Ik ga haar een x met dubbele longe longeren. ze was eerst een normale kleur vos

Dan zou ik kiezen voor een andere optoming, want deze helpt dar niet veel aan mee. Zoiets moet je rijtechnisch oplossen van achteruit, niet door de slof wat strakker om te knuppen met longeren.
Kijk eens naar onderstaande manier. Dan moeten ze de rug loslaten op een vriendelijke manier.

Afbeelding

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:30

Als je weet hoe je met dubbele lijnen moet longeren kan je haar ook op een vriendelijke manier over haar rug heen krijgen.
Voordeel (kan ook nadeel zijn als je geen ervaring heb) is dat je de lijnen in je handen heb, dus dat je hulpen kan geven en duidelijk kan ontspannen..

Mijn paard longeer ik 1-2 x per week aan de dubbele lijnen en dat helpt ons heel erg in de training!

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:38

ik heb ervaring met dubbele lijnen;) longeer heel veel paarden& joolien ik weet dat dit bij mijn paard wel werkt en de slof zat echt niet heel strak. dat dit bij jou paard werkt is fijn, maar bij deze werkt dat niet

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:42

Afbeelding

Deze kleur heeft ze normaal. weet niet meer wie het vroeg

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:07

Leuke toverbal heb je! Zo van kleur veranderen :D
Mijn mening zou ook zijn dattie wat losser mag..

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:37

Hey dat is par! Ze stond vroeger bij ons op stal en een vriendin van mij verzorgde haar tot ong. een jaar geleden, maar door omstandigheden was ze verhuist naar een andere stal en daarna verkocht. Wat leuk om haar weer eens op foto's te zien!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:10

Wat een mooi paard zeg! dat wordt nu een hele donkere vos, en dan in de zomer kleurt die weer wat lichter.
Je hebt ervaring met dubbele lijnen en toch kies je voor longeren met 1 lijn en de slof??? jammer hoor, want met dubbele lijnen kun je ook rijtechnische puntjes benaderen en bewerken, met een slof niet, dat weet jij dan ook vast wel.
Waar moet je paard doorheen nu aan de longe met slof? door dat punt waarop ze niet zoveel zuurstof binnenkrijgt, of waarop ze pijn in haar spieren krijgt? ik zie een paard met potentieel fantastische bewegingen, maar nu loopt ze in 3 stukken, een heftig stuwende achterhand, een stijve romp en opgekropt halsje en een stekend voorbeen, zonde hoor, met wat meer ruimte en lengte zou ze echt nog veel mooier zijn in haar lopen.

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:51

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 27-09-23 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:19

ja dit was ons parretje ook van vriendin van shania ,we hebben haar met zn 2tjes gedaan.ze woont nu lekker bij ons vriendinnetje sharen die veel verstand van paarden heeft en par is dolgelukkig !ze heeft artrose waardoor wij het niet eerlijk vonden met haar weer de sport in te gaan en zwaar te trainen.ook had ze nog meer dingetjes waardoor ze nu lekker van haar pensioen kan gaan genieten en we hadden ons geen betere plek kunnen wensen ze ziet er top uit!!