Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

et97

Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:57

Vrijheids dresuur met mn schatje! ♥___♥
Tips?

Greek

Re: Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:08

Dat filmpje is leeeeuuuuk Emma! ♥___♥
Ik zal maar niet te veel zeggen :P
Alleen dat je de jambette korter kunt vragen, want ze kan m veel beter en doordat je m lang vraagt gaat ze schrapen. Maar dit is natuurlijk maar 1 jambette en dat weet je zelf ook wel, maar aangezien je om tips vraagt zal ik je toch een tip moeten geven :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:34

Uhm ben je niet wat te groot :S

maar leuke pony

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:39

oh schattig :)

ik vind je ook wel te groot om er op te zitten :o

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:41

Haha, nee weet ik. Het was ook maar voor een keer. Even kijken of ze het kan. En ze kan het echt heeel makkelijk. Maar we doen het niet meer hoor Waren we zelf ook al achter haha.

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:42

ah ok :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:22

JITP -> GVL-ITP

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:36

Leuke pony!
Kijk je uit met het blok? Dat kan doorzakken zo :j

Ook zou ik aanraden om het commando van de jambette anders te doen. Handcommando's worden later vaak verward met enkele aanrakingen. Dus gewoon lekker met zweep gaan trainen, veel veiliger. Daarnaast is het beter om maar 1 keer uitslaan te vragen, vanuit daar kun je beter gaan werken naar een langere uitgestrekte jambette.

Dat meerennen ziet er super uit! Leuk :j

Steigeren, waarom met twee mensen? :?
En haal het halstertouw weg en zet ook dat op een ander commando. Handjes omhoog is niet echt safe ;)
Al dat gezwiep met dat halstertouw en je handen langs dat hoofd in het steigeren zorgt alleen maar voor onrust en een incorrecte uitvoering van je oefening.

Wat doe je nou op 1.07? :oo Dalijk krijg je een klap voor je hoofd met 2 voorhoeven, weg wezen daar en afstand houden :)

Niet er op... :n je bent VEEL te groot. En dan kun je wel zeggen 'het is voor 1 keertje' ga jij eens 1 keertje met iemand die veel te groot en te zwaar is op je rug lopen, heb je nog WEKEN last van in je rug, als het niet voor eeuwig is :)
Zie je niet hoe je pony uit balans raakt? Niet meer doen of een HEEL klein licht ruitertje zoeken :j

Ik hoop heel erg dat je wat met mijn tips doet :)

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:36

Ik ben het helemaal eens met Nikki! :))
Je bent wel al leuk op weg! :D

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:59

VisibreTeam schreef:
Leuke pony!
Kijk je uit met het blok? Dat kan doorzakken zo :j

Ook zou ik aanraden om het commando van de jambette anders te doen. Handcommando's worden later vaak verward met enkele aanrakingen. Dus gewoon lekker met zweep gaan trainen, veel veiliger. Daarnaast is het beter om maar 1 keer uitslaan te vragen, vanuit daar kun je beter gaan werken naar een langere uitgestrekte jambette.

Dat meerennen ziet er super uit! Leuk :j

Steigeren, waarom met twee mensen? :?
En haal het halstertouw weg en zet ook dat op een ander commando. Handjes omhoog is niet echt safe ;)
Al dat gezwiep met dat halstertouw en je handen langs dat hoofd in het steigeren zorgt alleen maar voor onrust en een incorrecte uitvoering van je oefening.

Wat doe je nou op 1.07? :oo Dalijk krijg je een klap voor je hoofd met 2 voorhoeven, weg wezen daar en afstand houden :)

Niet er op... :n je bent VEEL te groot. En dan kun je wel zeggen 'het is voor 1 keertje' ga jij eens 1 keertje met iemand die veel te groot en te zwaar is op je rug lopen, heb je nog WEKEN last van in je rug, als het niet voor eeuwig is :)
Zie je niet hoe je pony uit balans raakt? Niet meer doen of een HEEL klein licht ruitertje zoeken :j

Ik hoop heel erg dat je wat met mijn tips doet :)

1. Haha dat blok zijn 2 super sterke tonnen op elkaar. Die kunnen echt never inzakken haha.

2. Maar dit is training. Ik wil wel met de zweep gaan werken maar die had ik niet mee. We zijn nu al zover dat als je naar haar been wijst en je 'Been' zegt ze al de Jambette geeft. Maaar ik zeg heel vaak; 'Fleurtje, beeeen!' Moet ik haar naam er wel bij zeggen? Want misschien denkt ze dat dat het commando is ;$.

3. Dankjewel!♥

4. Omdat dat ook training was. Maar meestal liet 1 persoon haar steigeren en pakte de ander meteen beloning.

5. Ik kriebelde aan haar beentje. Dat hielp eerst heel vaak bij het steigeren. En toen wilde ze even niet dus kriebelde ik even. Maar ik stond er in het echt wel een stuk vanaf hoor, maar op de film lijkt het heel dicht bij ;p.

6. Nee klopt. Ik weet het haha. Maar shetlanders kunnen tot de 50 kg. En dat weeg ik niet. En ik snap wel dat dat over erop zitten enzo gaat, maar 1 keer geeft denk ik geen levenslange rugproblemen haha. Maar we doen het ook niet meer haha. Maar dat ze uit balans raakt zie ik wel haha. Maar dat zie je niet als je erop zit. ;p. Dus toen we de filmpjes terug keken wisten we ook zeker; 'Was leuk voor een keer, maar we doen het niet meer.' En dat ze uit balans raakt heeft ze ook zonder iemand soms nog wel last van ;s. Kan ik daar wat aan doen? Of is dat een kwestie van trainen?

7. Haha zal ik zeker doen! Bedankt!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:44

emmaxchika schreef:
1. Haha dat blok zijn 2 super sterke tonnen op elkaar. Die kunnen echt never inzakken haha.

2. Maar dit is training. Ik wil wel met de zweep gaan werken maar die had ik niet mee. We zijn nu al zover dat als je naar haar been wijst en je 'Been' zegt ze al de Jambette geeft. Maaar ik zeg heel vaak; 'Fleurtje, beeeen!' Moet ik haar naam er wel bij zeggen? Want misschien denkt ze dat dat het commando is ;$.

Het is altijd training, en zowiezo is het niet verstandig om alleen het commando te geven via de stem, stel dat je er straks voorstaat en je iets met been zegt of wat erop lijkt, krijg je een hoef tegen je knie, en dat is níet fijn. Zweepcommando is altijd veiliger.

3. Dankjewel!♥

4. Omdat dat ook training was. Maar meestal liet 1 persoon haar steigeren en pakte de ander meteen beloning.

Zelfde verhaal als bij 2, trainen kun je best in je eentje, kwestie van een beetje oefenen, met zijn 2en wordt het al
heel snel onduidelijk en warrig voor de pony. Kan best hoor, maar dan niet met zijn 2en aan de pony zitten.

5. Ik kriebelde aan haar beentje. Dat hielp eerst heel vaak bij het steigeren. En toen wilde ze even niet dus kriebelde ik even. Maar ik stond er in het echt wel een stuk vanaf hoor, maar op de film lijkt het heel dicht bij ;p.

Weer hetzelfde als 2, beter kun je hier een zweep voor gebruiken, stel dat ze toch draait ofzo, dan sta jij veilig.

6. Nee klopt. Ik weet het haha. Maar shetlanders kunnen tot de 50 kg. En dat weeg ik niet. En ik snap wel dat dat over erop zitten enzo gaat, maar 1 keer geeft denk ik geen levenslange rugproblemen haha. Maar we doen het ook niet meer haha. Maar dat ze uit balans raakt zie ik wel haha. Maar dat zie je niet als je erop zit. ;p. Dus toen we de filmpjes terug keken wisten we ook zeker; 'Was leuk voor een keer, maar we doen het niet meer.' En dat ze uit balans raakt heeft ze ook zonder iemand soms nog wel last van ;s. Kan ik daar wat aan doen? Of is dat een kwestie van trainen?

Het eerste wat je zegt is volstrekte onzin, shetlanders kunnen niet tot 50 kilo. We zeggen toch ook niet, mensen kunnen tot 50 kilo dragen, stel dat je dan een kind van 10 heb, die moet dat dan ook kunnen?
Voor die shet zou ik zeggen, max 45 kilo, nu weeg je dat misschien wel, maar dan nog ben je te lang, en dat is net zo schadelijk als te zwaar, omdat je de pony uit balans haalt, hij hierbij dus de verkeerde spieren gebruikt en zo een hele pijnlijke en later zelfs kapotte rug krijgt. :j Niet denken dus dat alleen gewicht uitmaakt, en zéker niet bij steigeren, straks klapt ze achterover!

7. Haha zal ik zeker doen! Bedankt!

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:52

heee emm, jij ook hier, haha :P
het eerste wat ik dacht bij dat steigeren is dat ze idd niet erg stevig en goed verzameld staat, maar komt zeker goed met die leukerd :j

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 07:15

jebuurmeisje schreef:
heee emm, jij ook hier, haha :P
het eerste wat ik dacht bij dat steigeren is dat ze idd niet erg stevig en goed verzameld staat, maar komt zeker goed met die leukerd :j

Heeeeee Anneeeee!
Haha klopttt ;$ Dankjewel!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 07:52

Borisje is me voor :))

1. Die blokken kunnen WEL inzakken, heb ik vaak genoeg zien gebeuren :) Je kunt er beter een stapel tegels onder leggen, dan heb je dat gevaar niet meer ;)

2. 'maar dit is training'? Ook in de training dien je JUIST gewoon met zweep te werken. Wijzen is gewoon erg link als commando. Stel je wijst een keer 'hoppa' jambette. Dat wil je niet :)

3. /

4. Ja, maar waarom dan nog steeds met dat halstertouw gezwiep en overdreven gedoe met je handen? Ook in een training hoort dat wat meer subtiel te gaan. Inderdaad niet met zn 2en aan een pony zitten tijdens VD, heerlijk verwarrend.

5. Heb je haar leren steigeren door een voetje op te tillen? Anders krijg je die reactie niet. Het is erg gevaarlijk om een pony zo te leren steigeren en het valt niet echt onder 'vrijheids'dressuur, maar meer onder 'laat ik mn pony optillen om te leren steigeren'dressuur.

6. Je ziet toch zelf ook wel hoe enorm je die pony uit balans haalt. Ik snap best dat je een keer met het beestje wil steigeren, maar je bent VEEL te lang. Ten eerste ziet het er niet echt leuk uit als je er op zit, en ten tweede kan het weldegelijk spieren kapot maken. Omdat je pony geen balans kan houden omdat jij veel te lang bent kan hij verstappen, zijn rug verkeerd gebruiken, omklappen of erger. Dus gewoon lekker er af blijven ;)

Ik denk dat het verstandig is dat je wat meer basiswerk gaat doen, lees je eerst eens in in de VD voordat je er aan gaat beginnen. Het komt over alsof je maar gewoon wat doet, maar ook VD kan schadelijk zijn voor jou en je paard als er iets mis gaat en als je niet weet wat je doet :)

Daarnaast vraag je hier om tips, dus zeg niet 'het is training' maar ga er lekker mee aan de slag :j ik ben benieuwd naar een volgend filmpje!

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:20

[quote="Borisje"][quote="emmaxchika"]
1. Het is altijd training, en zowiezo is het niet verstandig om alleen het commando te geven via de stem, stel dat je er straks voorstaat en je iets met been zegt of wat erop lijkt, krijg je een hoef tegen je knie, en dat is níet fijn. Zweepcommando is altijd veiliger.
Okee. Ik koop wel weer even een nieuwe zweep. Maar toen ik mn VDzweep nog had luisterde ze to-taal niet naar zweep. Dus dat werkt opzich niet ;$ Misschien nu wel.

2. Zelfde verhaal als bij 2, trainen kun je best in je eentje, kwestie van een beetje oefenen, met zijn 2en wordt het al
heel snel onduidelijk en warrig voor de pony. Kan best hoor, maar dan niet met zijn 2en aan de pony zitten.
Maar we doen het wel duidelijk hoor. Op heel veel site's staat juist dat je steigeren met z'n tweeën moet aan leren.

3. Weer hetzelfde als 2, beter kun je hier een zweep voor gebruiken, stel dat ze toch draait ofzo, dan sta jij veilig.
Ik het daar eigenlijk niet zveel problemen mee.

4. Het eerste wat je zegt is volstrekte onzin, shetlanders kunnen niet tot 50 kilo. We zeggen toch ook niet, mensen kunnen tot 50 kilo dragen, stel dat je dan een kind van 10 heb, die moet dat dan ook kunnen?
Voor die shet zou ik zeggen, max 45 kilo, nu weeg je dat misschien wel, maar dan nog ben je te lang, en dat is net zo schadelijk als te zwaar, omdat je de pony uit balans haalt, hij hierbij dus de verkeerde spieren gebruikt en zo een hele pijnlijke en later zelfs kapotte rug krijgt. :j Niet denken dus dat alleen gewicht uitmaakt, en zéker niet bij steigeren, straks klapt ze achterover!
Nou waarom staat dat dan o-ver-al. Maar mensen zijn geen dieren. Dieren zijn sterker. Maar Fleur is al volgroeid.
Maar door 1 keer op haar te steigeren gaat ze echt niet dood ofzo hoor -_____-

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:22

Dan zijn die sites HEEL verkeerd bezig.

BALANS! Lees mijn post boven.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:32

[quote="VisibreTeam"]Borisje is me voor :))

1. Die blokken kunnen WEL inzakken, heb ik vaak genoeg zien gebeuren :) Je kunt er beter een stapel tegels onder leggen, dan heb je dat gevaar niet meer ;)
Die blokken deuken niet eens in -____-

2. 'maar dit is training'? Ook in de training dien je JUIST gewoon met zweep te werken. Wijzen is gewoon erg link als commando. Stel je wijst een keer 'hoppa' jambette. Dat wil je niet :)
Nee want Fleur reageert met het leren niet op zweep. Elk paard heeft weer een andere manier om getraind te worden. Bij Fleur is dat deze manier.

3. /
x

4. Ja, maar waarom dan nog steeds met dat halstertouw gezwiep en overdreven gedoe met je handen? Ook in een training hoort dat wat meer subtiel te gaan. Inderdaad niet met zn 2en aan een pony zitten tijdens VD, heerlijk verwarrend.
Met mn handen omhoog is het commando. En Fleur vind het niet verwarrend blijkt.

5. Heb je haar leren steigeren door een voetje op te tillen? Anders krijg je die reactie niet. Het is erg gevaarlijk om een pony zo te leren steigeren en het valt niet echt onder 'vrijheids'dressuur, maar meer onder 'laat ik mn pony optillen om te leren steigeren'dressuur.
Nee dat hebben we niet zo geleerd. We kriebelde aan haar beentje en riepen 'up'. En dat doe ik zo.

6. Je ziet toch zelf ook wel hoe enorm je die pony uit balans haalt. Ik snap best dat je een keer met het beestje wil steigeren, maar je bent VEEL te lang. Ten eerste ziet het er niet echt leuk uit als je er op zit, en ten tweede kan het weldegelijk spieren kapot maken. Omdat je pony geen balans kan houden omdat jij veel te lang bent kan hij verstappen, zijn rug verkeerd gebruiken, omklappen of erger. Dus gewoon lekker er af blijven ;)
Ja laat ook maar! Ik heb al duizend keer gezegt dat ik het er wel mee eens ben. Maar we het gewoon een keer wilde proberen. Dus doe niet zo ontzettend overdreven.

Ik denk dat het verstandig is dat je wat meer basiswerk gaat doen, lees je eerst eens in in de VD voordat je er aan gaat beginnen. Het komt over alsof je maar gewoon wat doet, maar ook VD kan schadelijk zijn voor jou en je paard als er iets mis gaat en als je niet weet wat je doet :)
Nou dan komt dat voor lekker zo over, blijf dat vooral lekker zo denken. Maar het is NIET zo.

Daarnaast vraag je hier om tips, dus zeg niet 'het is training' maar ga er lekker mee aan de slag :j ik ben benieuwd naar een volgend filmpje!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:35

Laat ook maar?

JIJ bent degene die het plaatst JIJ bent degene die vraagt om tips.

WIJ doen ons best om JOU tips te geven zodat JOUW pony er baat bij heeft.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:40

VisibreTeam schreef:
Laat ook maar?

Ja, ik vind je tips prima & fijn hoor. Maar als ik duizend keer in 1 topic hetzelfde uit moet leggen heb ik daar geen zin meer in.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:42

Ben het volledig met Nikki eens. Als je hier iets plaatst, moet je wel tegen kritiek kunnen :-)
Misschien kun je bij het flehmen het brokje boven zijn mond houden en niet er voor.
En het steigeren, lijkt me niet erg veilig zo :n Misschien nog even laten zitten. Maar je bent wel egt TE groot, zelfs voor die ene keer is het niet prettig voor je pony ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:42

Nee, maar je bent ook gewoon niet van plan het te veranderen.

Ga met een zweep werken, je kunt trainen op eerst het werken met zweep.

Overal zeg je 'zo doe ik het, zo hoort het' NEE. dat is dus niet. Maar jij blijft zeggen van wel.

Je gaat niks met deze tips doen als ik het zo lees. Het lijkt toch dat de mensen die tips geven even wat meer ervaring hebben, anders geven ze geen tips. Als jij zo reageert hoef je ook niet op tips in de toekomst te verwachten omdat mensen dan denken 'ze houd toch voet bij stuk'.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:44

iza_viv schreef:
Ben het volledig met Nikki eens. Als je hier iets plaatst, moet je wel tegen kritiek kunnen :-)
Misschien kun je bij het flehmen het brokje boven zijn mond houden en niet er voor.
En het steigeren, lijkt me niet erg veilig zo :n Misschien nog even laten zitten. Maar je bent wel egt TE groot, zelfs voor die ene keer is het niet prettig voor je pony ;)

Kan ik ook. Maar ik hoop dat je wel snapt dat als je álleen maar gezeik naar je kop krijgt dat ook niet echt heel fijn is.
En met flemen doe ik nu al zonder brokjes, want ze kan hem al bijna.
En Steigeren gaat steeds beter.
Daar heb ik al genoeg over gezegt.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:45

TS, je moet je niet aangevallen voelen, deze mensen willen je goedbedoelde adviezen geven, geen kritiek leveren. :)
Ik snap dat het vervelend kan overkomen, maar het is enkel voor het welzijn en veiligheid van jou pony!
Dus als je verstandig bent, doe je hier wat mee.
Over de VD kan ik je geen tips geven, daar heb ik geen verstand van. :Y)

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:47

VisibreTeam schreef:
Laat ook maar?

uh nou sorry hoor, maar op de 1e kritiek reageerde ze gewoon goed, maar iedereen blijft over hetzelfde doorzeuren waarvan ze het al had uitgelegd.
En ik weet zeker dat ze die tips bést gaat gebruiken hoor.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:47

VisibreTeam schreef:
Nee, maar je bent ook gewoon niet van plan het te veranderen.

Ga met een zweep werken, je kunt trainen op eerst het werken met zweep.

Overal zeg je 'zo doe ik het, zo hoort het' NEE. dat is dus niet. Maar jij blijft zeggen van wel.

Je gaat niks met deze tips doen als ik het zo lees. Het lijkt toch dat de mensen die tips geven even wat meer ervaring hebben, anders geven ze geen tips. Als jij zo reageert hoef je ook niet op tips in de toekomst te verwachten omdat mensen dan denken 'ze houd toch voet bij stuk'.

Dat zeg jij!? Ik heb nooit gezegt dat ik het niet ga veranderen!Zie jij dat ergens staan? Nou ik niet.
En ik zeg toch net dat ik weer een zweep ga kopen!? Maar voor trainen doe ik het eerst met mn handen en dan ga ik wel over op zweep.
Helemaal niet. Dat zeg ik helemaaal niet overal.
En ik heb echt wel wat aan je tips geha hoor ! Dat heb ik ook gezegt. En ik heb nogmaals ookm nergens staan dat ik er niks mee ga doen.