Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:Leuke pony!
Kijk je uit met het blok? Dat kan doorzakken zo
Ook zou ik aanraden om het commando van de jambette anders te doen. Handcommando's worden later vaak verward met enkele aanrakingen. Dus gewoon lekker met zweep gaan trainen, veel veiliger. Daarnaast is het beter om maar 1 keer uitslaan te vragen, vanuit daar kun je beter gaan werken naar een langere uitgestrekte jambette.
Dat meerennen ziet er super uit! Leuk
Steigeren, waarom met twee mensen?
En haal het halstertouw weg en zet ook dat op een ander commando. Handjes omhoog is niet echt safe
Al dat gezwiep met dat halstertouw en je handen langs dat hoofd in het steigeren zorgt alleen maar voor onrust en een incorrecte uitvoering van je oefening.
Wat doe je nou op 1.07?Dalijk krijg je een klap voor je hoofd met 2 voorhoeven, weg wezen daar en afstand houden
Niet er op...je bent VEEL te groot. En dan kun je wel zeggen 'het is voor 1 keertje' ga jij eens 1 keertje met iemand die veel te groot en te zwaar is op je rug lopen, heb je nog WEKEN last van in je rug, als het niet voor eeuwig is
Zie je niet hoe je pony uit balans raakt? Niet meer doen of een HEEL klein licht ruitertje zoeken
Ik hoop heel erg dat je wat met mijn tips doet
emmaxchika schreef:1. Haha dat blok zijn 2 super sterke tonnen op elkaar. Die kunnen echt never inzakken haha.
2. Maar dit is training. Ik wil wel met de zweep gaan werken maar die had ik niet mee. We zijn nu al zover dat als je naar haar been wijst en je 'Been' zegt ze al de Jambette geeft. Maaar ik zeg heel vaak; 'Fleurtje, beeeen!' Moet ik haar naam er wel bij zeggen? Want misschien denkt ze dat dat het commando is ;$.
Het is altijd training, en zowiezo is het niet verstandig om alleen het commando te geven via de stem, stel dat je er straks voorstaat en je iets met been zegt of wat erop lijkt, krijg je een hoef tegen je knie, en dat is níet fijn. Zweepcommando is altijd veiliger.
3. Dankjewel!♥
4. Omdat dat ook training was. Maar meestal liet 1 persoon haar steigeren en pakte de ander meteen beloning.
Zelfde verhaal als bij 2, trainen kun je best in je eentje, kwestie van een beetje oefenen, met zijn 2en wordt het al
heel snel onduidelijk en warrig voor de pony. Kan best hoor, maar dan niet met zijn 2en aan de pony zitten.
5. Ik kriebelde aan haar beentje. Dat hielp eerst heel vaak bij het steigeren. En toen wilde ze even niet dus kriebelde ik even. Maar ik stond er in het echt wel een stuk vanaf hoor, maar op de film lijkt het heel dicht bij ;p.
Weer hetzelfde als 2, beter kun je hier een zweep voor gebruiken, stel dat ze toch draait ofzo, dan sta jij veilig.
6. Nee klopt. Ik weet het haha. Maar shetlanders kunnen tot de 50 kg. En dat weeg ik niet. En ik snap wel dat dat over erop zitten enzo gaat, maar 1 keer geeft denk ik geen levenslange rugproblemen haha. Maar we doen het ook niet meer haha. Maar dat ze uit balans raakt zie ik wel haha. Maar dat zie je niet als je erop zit. ;p. Dus toen we de filmpjes terug keken wisten we ook zeker; 'Was leuk voor een keer, maar we doen het niet meer.' En dat ze uit balans raakt heeft ze ook zonder iemand soms nog wel last van ;s. Kan ik daar wat aan doen? Of is dat een kwestie van trainen?
Het eerste wat je zegt is volstrekte onzin, shetlanders kunnen niet tot 50 kilo. We zeggen toch ook niet, mensen kunnen tot 50 kilo dragen, stel dat je dan een kind van 10 heb, die moet dat dan ook kunnen?
Voor die shet zou ik zeggen, max 45 kilo, nu weeg je dat misschien wel, maar dan nog ben je te lang, en dat is net zo schadelijk als te zwaar, omdat je de pony uit balans haalt, hij hierbij dus de verkeerde spieren gebruikt en zo een hele pijnlijke en later zelfs kapotte rug krijgt.Niet denken dus dat alleen gewicht uitmaakt, en zéker niet bij steigeren, straks klapt ze achterover!
7. Haha zal ik zeker doen! Bedankt!
VisibreTeam schreef:Laat ook maar?
JIJ bent degene die het plaatst JIJ bent degene die vraagt om tips.
WIJ doen ons best om JOU tips te geven zodat JOUW pony er baat bij heeft.
iza_viv schreef:Ben het volledig met Nikki eens. Als je hier iets plaatst, moet je wel tegen kritiek kunnen
Misschien kun je bij het flehmen het brokje boven zijn mond houden en niet er voor.
En het steigeren, lijkt me niet erg veilig zoMisschien nog even laten zitten. Maar je bent wel egt TE groot, zelfs voor die ene keer is het niet prettig voor je pony
VisibreTeam schreef:Laat ook maar?
JIJ bent degene die het plaatst JIJ bent degene die vraagt om tips.
WIJ doen ons best om JOU tips te geven zodat JOUW pony er baat bij heeft.
VisibreTeam schreef:Nee, maar je bent ook gewoon niet van plan het te veranderen.
Ga met een zweep werken, je kunt trainen op eerst het werken met zweep.
Overal zeg je 'zo doe ik het, zo hoort het' NEE. dat is dus niet. Maar jij blijft zeggen van wel.
Je gaat niks met deze tips doen als ik het zo lees. Het lijkt toch dat de mensen die tips geven even wat meer ervaring hebben, anders geven ze geen tips. Als jij zo reageert hoef je ook niet op tips in de toekomst te verwachten omdat mensen dan denken 'ze houd toch voet bij stuk'.