Ik wissel het longeren vaak af, met bijzet, dubbele longe, met tuig etc. De bedoeling is ook dat ze weer voor de wagen komt maar omdat ze zo lang niks heeft gedaan ben ik haar eerst weer wat fatsoen en routine aan het bijbrengen want dat miste ze behoorlijk.
Vandaag werd het weer een rondje met elastiek, ze pakte het netjes op maar was wel weer lekker wakker, zeker bij de galop, dat is nog niet haar favoriet aan de longe.
Foto's zijn helaas niet van allerbeste kwaliteit, kon het niet helemaal eens worden met de instellingen van mijn camera.
Eerst even losjes instappen, Nanci hobbelt als een slome kameel in de rondte

Even drafje om de spiertjes los te maken

Zo zien we het graag toch ? Laag rond en diep ?

Jep we zijn wakker!

Bijgezet met het elastiek

Drafje

Foei, gebruik maken van de situatie, baasje camera en longeerlijn in de handen, kan ik mooi afsnijden!

Tsja en dit noemen ze ook wel eens protest... in de galop moet onze van origine engelse Mylady nog wel eens laten weten dat ze niet van het rondje hobbelen gediend is

Rechtsom weer even rustig beginnen

Mooi beheerst drafje

Hey ik zie de buurvrouw! Bye bye concentratie

Ohja ik was aant werk

Stretchen!

En klaar!

Nog even uitstappen in dezelfde slome hobbel als het begin

Zomaar een middagje longewerk. Valt nog aan te verbeteren, ze mag meer ontspannen zijn, maar het gaat al steeds beter. de galop is nog ronduit bagger maar dat komt allemaal wel. Het is een hittepetitje maar ze weet wel steeds beter wat ik van haar verwacht en daardoor wordt ze ook makkelijker/rustiger