Sylke oefent verder(met resultaat)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Sylke oefent verder(met resultaat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:55

Vandaag weer een aantal foto's gemaakt over de vorderingen van Sylke(de mega shetlander)

Begonnen met wat oefeningen aan de leadrope
Afbeelding

Relaxt op de cirkel warm lopen.
Afbeelding

Even uitrazen, vertelde eerder deze week dat ze geen turntalent is, maar deze foto heb ik toch even twee keer moeten bekijken. Volgens mij is ze soepeler als ik denk(let vooral op postie achter benen tav voorbenen :+ )
Afbeelding

Down(liggen) ze blijft steeds langer liggen, helpt wel om haar een beloning te geven die niet zo snel weggekauwt is. Hierdoor ontspant ze en blijft ze daarna ook nog even liggen om te kroelen. Voorheen sprong ze na brokje/worteltje meteen op

Afbeelding

Omdat ze voorheen meteen opsprong laat ik haar nu op commando om hoog komen en sinds kort met een tussenstop. Nog geen perfecte zit, maar kan haar wel al in stappen omhoog laten komen
Afbeelding

Even pauze
Afbeelding

Jambette, Ze slaat weinig naar voren uit, maar slaat soms wel bijna haar eigen tanden uit de mond. Moeilijk punt aan te werken. Varieert per dag hoe ze het doet
Afbeelding

Spagaat, met een blik van zucht moet dat nou?
Afbeelding

Buiging, net mee bezig, dus nog veel werk aan te doen.Rug gebruik en het gewicht naar achteren verplaatsen, maar ben zo oooooooo zo blij dat hoofdstuk kootdoorknakken voorbij is, de gestrekte voorbenen ben ik helemaal trots op. Gisteren(bij het maken van foto's) heb ik haar met beloning naar beneden geleid, maar druk op de singelplek lijkt vandaag te gaan werken en dan beloon ik haar als ze terug komt. Dit omdat ze met beloning te diep op krult. Wil graag toe naar een klassieke buiging, geen diepe buiging
Afbeelding

haf_sjakie

Re: Sylke oefent verder(met resultaat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:46

wat leuk zo'n grote shet!
ziet er allemaal super uit, knap hoor, ga zo door!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:35

Wat een leukerd zeg! Hoe groot is ze? Ze lijkt op de eerste foto formaat tinker :))
Bij de buiging kan idd druk op de singelplek helpen, dan willen ze zich wel vaker laten zakken
door de rug. Met de jambette, probeer alleen te belonen als ze een goede jambette uitvoert,
als ze echt stampt geef je een aai en zeg je goedzo, als ze hem langer en recht in de lucht houd
dan beloon je haar uitgebreid. Vaak hebben ze het dan heel snel door!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:40

Goede tip bij de jambette, ga ik eens opletten!
Ze is 1.15(en zuiver gefokt met papieren) maar ik vind het heerlijk zo'n mega shet, voor de koets in limburg kun je wel een beetje extra PK gebruiken

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:26

Netjes!

Top dat mn tips geholpen hebben :j
Ze is idd wel echt heel groot :))

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 22:52

Als ik tips krijg dan doe ik er ook wat mee :) Wil niet zeggen dat Sylke daar ook altijd iets mee doet, maar alles is het proberen waard. Soms hang je gewoon even vast in je eigen gedachte gang, een kleine tip kan dat vaak net doorbreken.
Ze is heerlijk groot en stevig! daar ben ik ook wel een beetje voor gevallen, vorige shet was een meter en had het toch wel zwaar in de heuvels. Haar heb ik gevonden in puntje Groningen, ze had toevallig ook nog een kleurtje waar ik helemaal verliefd op werd en ze heeft een karakter waar je alleen maar van kan dromen. Blijf toch altijd een gok, maar dit was the perfect gok en een de reis van Groningen naar puntje zuid limburg waard.
Vandaag heeft ze rustdag gehad, morgen weer verder!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:56

:= ik heb er geen verstand van maar ziet er leuk uit
hoe groot is ze???????????
ik zie net dat het er al staat

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:54

Leuk zeg! :D Netjes uitgevoerd! :))

DelaraXXX123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:37

Ik vind hem erg dik hooor, maar wel scahttig,

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 23:40

@delara ze lijkt inderdaad niet de magerste, maar moet echt zeggen dat het meevalt, kan de ribben nog goed voelen en in haar nek zit geen vet. Maar er mag zeker niks bij komen op dit moment. Liefst heb ik ze voor het weide seizoen wat schraler. Ze is van nature stevig gebouwd en ze heeft nog een behoorlijk pak haren op wat haar natuurlijk niet slank maakt. Op de onderstaande foto is ze net gearriveerd bij mij vorig jaar. Op dat moment was volgens de dierenarts net iets te mager en mocht ze echt wat bij zetten, toch zou je op grond van de foto zeggen, lekker gevulde pony. Maar je kon overal de knoken voelen, schijn bedriegt dus
Afbeelding

[GVL-ITP] Eindelijk een spagaat(je)
De foto's in dit topic zijn 3 weken geleden gemaakt, hier kun je zien als ze op het blok staat dat er echt niet veel spek aan zit