Demonstratie VD voor kinderen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nista_RX

Demonstratie VD voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 00:18

Hallo bokkers! :wave:

Binnenkort heb ik een demonstratie vrijheidsdressuur met mn haflinger Sita... deze keer voor kinderen! Ik weet dat kinderen snel zijn afgeleid, en na een paar minuten het als snel "saai" beginnen te vinden. Dit is een beetje waar ik vast loop. Hoe kan ik mijn demonstratie nou boeiend maken voor kleinere kinderen?

Ik heb als als tip gekregen van een vriendin, de kinderen er bij te betrekken. Bijvoorbeeld met zn allen vingers opsteken om het paard te laten flemen. Deze vind ik erg leuk, en ga ik ook zéker gebruiken! Maarja, verder houdt ook mijn inspiratie een beetje op. En om nou eentje uit te nodigen naar voren vind ik ook zo lüllig voor de rest... iemand ideeën of ervaring? :) Om gezellig te praten over de basis en hoe je iets aan moet leren is natuurlijk erg leuk, maar niet voor kleinere kinderen lijkt mij...

Nog 1 ding... vaak zie je met een demo iemand met zo'n klein microfoontje om verstaanbaar te zijn. Nu is deze demo voor n grotere groep (namelijk op een open dag), dus heb ik géén idee of ik wel verstaanbaar ben. Het lijkt mij dat als je verstaanbaar bent, dat het ook prettiger is voor het publiek. Ik heb zelf ook geen zin om mijn longen uit mn lijf te schreeuwen namelijk :') Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een idee waar je deze kunt kopen? Wat is de precieze naam van zo'n microfoontje?

Bedankt! :)

Robin!

duinmuis

Re: Demonstratie VD voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:31

Hee Robin!
Ik heb een tijdje met Foger showtjes gegeven dus heb wel een beetje ervaring :)
Die aandacht houd je door elke keer wat anders te doen. Maar als je paard/pony een kunstje niet helemaal goed uitvoert vertel je dit ook aan de kinderen en laat je het nog een keer zien.
Wat ik ook altijd met Foger deed was een verhaaltje doen: Wil je slapen(liggen)? Krijg ik een nachtkusje(nee schudden)? Nouja zeg, krijg ik echt geen nachtkusje(nee schudden)? (en dan stiekem het commando geven dat hij alsnog het kusje geeft)
Dit vonden die kinderen bij mij altijd heel erg grappig, en zo kun je dus nog veel meer verhaaltjes bedenken. Als ze het ja knikken en het nee schudden kennen kun je heel makkelijk een verhaaltje maken.
Het 1 kind naar voren roepen is altijd leuk. En andere kinderen zullen dan wel wat bedroefd zijn, maar vinden het toch erg leuk dat er weer kunstjes komen.
Ik had geen microfoontje, daar ben ik ook nog naar op zoek. Dus ik volg dit topic even voor verdere reacties van mensen :)
Je kunt ook nog vragen of de kinderen nog vragen hebben.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen! :)
Jildou

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 03:44

vroeger had ik ook ooit een showtje met vd gezien, toen waren ze verkleed en deden ze ook een verhaaltje/toneel stukje. geweldig vond ik het, en zo knap dat het paard zo slim was :') :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 09:04

Bedankt voor de reacties! :) Ik denk dat ik er inderdaad maar een verhaaltje van ga maken, dat vinden ze altijd wel leuk :j Nu nog op zoek naar n klein microfoontje!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 10:51