Hallo, ik heb even een vraagje over Bertha enkelspantuig. Ik ben nu op zoek naar een bruin tuigje voor mijn a pony ( ze is bijna 2, maar je kunt het alvast maar in huis hebben)
Heb je dit tuig alleen in maat shetlander? en zoja dan vraag ik me af of het toch op een a pony'tje past
Ik heb het tuigje op mijn welsh van 1.15 waar het prima op past, en ook op mijn welsh van 1.20 past het goed. Het is een prima beginnerstuigje, ik men er nu een groot half jaar uit, maar kijk toch straks uit naar een kunststoftuigje denk ik, waar ik nog heel lang mee vooruit kan. Als je het recreactief wil gaan gebruiken kan het best, maar ik denk als je fanatiek met meerdere pony's wil mennen, meermaals per week, dat je dan wel snel slijtage krijgt. Het is wel een mooi tuigje, krijg vaak wel goed commentaar erop. Hoofdstel paste mijn welsh niet, maar ze is over het algemeen erg moeilijk met hoofdstellen. Ik heb een zilco hoofdstelletje erbij.
MelanieB
Geplaatst: 17-03-12 20:29
Persoonlijk zou ik doorsparen en voor een beter kwaliteits tuigje gaan, bertha tuigjes vind ik persoonlijk niet echt geweldig, maar voor die prijs is natuurlijk logisch.
Gespen roesten, gespen die krom gaan, leidselogen die snel afbreken waarvan dus al advies word gegeven van te voren reserve te kopen ( moet niet mogen )
Het is wel wat om een begin mee te maken, maar ik zou het zonde vinden van m'n geld, spaar wat door en koop een (2ehands) goed tuig
gespen roesten idd snel. Ik heb het vnl gekocht om te beleren en omdat ik niet zeker wist of ik ermee door zou gaan. was meer een uitproberen. maar ben nu wel aan wat meer toe
ik heb mijne alweer bijna 2 jaar. Gebruik hem niet zo heel vaak, en hij ziet er nu nog netje uit. Er is alleen idd 1leidseloog geknapt.. Hij ligt hier op een pony van 1.27.
bedankt allemaal! ik heb mijn antwoord, dus hier kan een slotje op
JoyCiej007
Geplaatst: 18-03-12 00:12
Britt_Mara schreef:
bedankt allemaal! ik heb mijn antwoord, dus hier kan een slotje op
Slotjes worden niet op aanvraag geplaatst
Ik ga idd met de rest mee, en als ik jou was zou ik idd wel echt even verder sparen voor een goed, kwalitatief tuig. Het lijstje met topics die MelanieB al eerder postte, is ook wel handig om even door te nemen.