Ik heb Fernando nu iets meer dan 3 maanden, en toen ik hem kreeg stond die net 3 weken op stal en waren ze een beetje begonnen met werken met hem. Hij was eigenlijk overal heel nuchter onder, het enige wat hij wel gauw deed was opeens om draaien, zowel onder het zadel als aan de longeer lijn. Hij was nog nooit gelongeerd met bijzet of iets dergelijks, dus dit heb ik het begin ook nog niet gedaan. Omdat ik hem wel aan het werk wou houden de afgelopen weken toch even geprobeerd. Eerst met dubbele longe, maar met mijn gebroken sleutelbeen was dit echt niet te doen, die longeerlijn was gewoonweg te zwaaar

Ik merkte ook dat hij door de dubbele lijnen heel erg "achter" de teugel ging lopen en zich veelste druk ging maken. Dus daarna met een bijzetje geprobeerd, een slof. Dit pakte hij eigenlijk best gauw op, eerst hing hij er maar gewoon bij, hij had geen inwerking of iets dergelijks, rustig aan gaan opbouwen qua werken, en hij begon er toch wel fijn bij te lopen.
Vandaag was de eerste dag dat ik er weer even op zou stappen, dus hem van te voren toch nog even goed gelongeerd, achteraf gezien had ik net zo goed eerst de longeersingel om kunnen doen, maar vond het voor hem niet fijn om hem "af te zadelen" op stal en weer op te zadelen en weer terug naar de bak voor hooguit 10 minuutjes rijden. Dus vandaar dat de bijzet aan het zadel is bevestigd.
eerst foto's zonder bijzet, ik laat hem ongeveer een kwartiertje allebei de kanten op lekker los, in het begin is alles om hem heen nog bijzonder spannend..
1.

Daarna begint hij zich al meer te ontspannen, slecht foto moment maar vind hem hier wel fijn lopen op zich, zou misschien iets meer voorwaarts mogen?
2.

Later met bijzet de volgende foto's
3.

hier zet hij zijn achterhand er wel mooi onder het volgende moment, maar niet voorwaarts genoeg.
4.

5.

en de fijnste foto voor het laatst!
6.

brand los zal ik zeggen, ik sta helemaal open voor commentaar!

sorry voor de enorm scheve foto's, ik heb ze genomen tijdens het longeren, gaat niet altijd goed samen!